توزیع ۲۰ هزار سند ملکیت به صاحبان خانه‌های ساحات غیررسمی در 8 شهر کشور

توسطروایت زنده

مرداد ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت شهرسازی و اراضی اعلام کرده است که ۲۰ هزار سند ملکیت میان صاحبان خانه‌های ساحات غیررسمی در 8 شهر کشور توزیع شده است.

جواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی امروز سه‌شنبه(1اسد) در یک نشست خبری در مورد نتایج سمپوزیم بین‌الملللی شهری در کابل گفت، روند توزیع سند ملکیت به صاحبان خانه‌های مناطق غیرپلانی هم‌چنان ادامه دارد و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹، سند ملکیت برای ۱۵۰ هزار خانه توزیع شود، که این رقم تا سال ۲۰۲۰، به ۵۰۰ هزار خانه خواهد رسید.

پیکار افزود، تاکنون ۲۰ هزار سند ملکیت به صاحبان خانه‌های ساحات غیر رسمی در شهرهای کابل، هرات، مزارشریف، جلال‌آباد، قندهار، فراه، بامیان و نیلی توزیع شده است.

Ministry of Urban Development

وی تاکید کرد، روند رسمی‌سازی خانه‌های غیرپلانی نمی‌تواند حکومت را از رسیدگی به قضایای غصب زمین باز دارد و کسانی که زمین‌های عامه و دولتی را غصب کرده‌اند، تفکیک و شناسایی شده‌اند.

به گفته پیکار، با تطبیق پالیسی به‌سازی ساحات غیررسمی شهری، خدمات به موقع و معیاری برای باشند‌گان ساحات غیررسمی عرضه می‌شود و نیز خانه‌های مردم در ساحات غیررسمی شهری، مصون می‌گردد.

این در حالی است که سمپوزیم بین‌المللی شهری، روز شنبه(29 سرطان) با اشتراک رئیس‌جمهور، اعضای کابینه، و شمار زیادی از شهریان کابل، در ارگ ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *