گفتگوی تلفونی رییس‌جمهور غنی با ولی‌عهد عربستان سعودی

توسطروایت زنده

تیر ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

ارگ ریاست جمهوری گفته است که محمد اشرف غنی با محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان در ارتباط به روند صلح افغانستان تلفنی گفتگو کرده است.

این مکالمه تلفنی شام روز گذشته(25سرطان) صورت گرفته است.

در یک خبرنامه ارگ ریاست جمهوری در این مورد آمده است، در این مکالمه هر دو جانب روی مسایل امنیتی، مبارزه با تروریزم، دسترسی محصولات افغانستان به بازارهای عربستان سعودی و نقش آن کشور در اتصال منطقه‌ای و روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

ghani

در این زمینه، رییس‌جمهور غنی در توییتر خود نیز نوشته است: “در اوایل شب من از طریق موبایل خودم، همراه با محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، صحبت نمودم. ما درباره امنیت، مبارزه با تروریسم، دسترسی بازار عربستان برای کالاهای افغانی، و نقش سعودی‌ها در اتصال منطقه‌ای بحث کردیم”.

این در حالی است که حکومت افغانستان همواره خواهان نقش عربستان سعودی در روند صلح کشور و فشار بر طالبان و پاکستان برای حضور در پای میز مذاکره بوده است، اما به دنبال مخالفت طالبان با برگزاری چهارمین دور مذاکرات صلح در عربستان سعودی، پای این کشور از روند این گفتگوها برچیده شد. عربستان سال گذشته میزبان نشستی با حضور علمای جهان اسلام بود که جنگ و حملات انتحاری در افغانستان را حرام و مردود اعلام کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *