برق کابل دوباره سهمیه‌بندی شد!

توسطروایت زنده

تیر ۲۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

شرکت برشنا اعلام کرده که به دلیل مصرف زیاد برق پس از گرم شدن هوا، این شرکت ناگزیر شده که سهمیه‌بندی و پرچوی‌های وقفه‌ای برق را از طرف صبح و شام در تمام ساحات کابل تطبیق نماید.

شرکت برشنا امروز یک‌شنبه(23سرطان) با نشر یک اعلامیه گفته است، به دلیل کمبود 430 میگاوات برق کابل، برشنا و مرکز توزیع و کنترول انرژی برق افغانستان به هدف توزیع عادلانه برق و حفاظت از تاسیسات برق، ناگزیر پرچوی‌های وقفه‌ای را از طرف صبح و شام در تمام ساحات تطبیق می‌نماید.

kabul 1

در اعلامیه شرکت برشنا آمده است که انرژی موجود برق در کابل ۳۶۴ میگاوات فی ساعت می باشد، که از این میان ۲۴۲ میگاوات برق وارداتی، ۱۰۰ میگاوات برق تولیدی بند نغلو و ۲۲ میگاوات برق از بند سروبی تأمین شود.

شرکت برشنا افزوده است که به دلیل کم شدن آب دریای کابل، اکنون دستگاه تولیدی ماهی‌پر که بیش از 50 مگاوات تولید داشت، تولید ندارد.

به گفته این شرکت، روند توزیع میترهای جدید و افزایش مشترکین نیز یکی از عوامل پرچوی‌ها می باشد که با شامل شدن سب استیشن ارغندی به شبکه برق در روزهای آینده، بخشی از اضافه باری لین‌ها کاهش خواهد.

شهر کابل از جمله محدود پایتخت‌های جهان است که به دلیل افزایش سردی و گرمی هوا، دچار کمبود برق و سهمیه‌بندی برق میان شهروندان می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *