جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

پایان درگیری‌ها در قلعه نو/ والی بادغیس: هدف حمله مسلحانه امروز من بودم!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در حالی که وزارت دفاع از پایان درگیری‌های امروز در مرکز ولایت بادغیس خبر می‌دهد، والی این ولایت می‌گوید که هدف حمله مسلحانه امروز شنبه(22 سرطان) در مرکز این ولایت، شخص او بوده است.

عبدالغفور ملکزی در مورد این حمله به خبرگزاری آوا گفته است که هدف حمله امروز مهاجمین انتحاری در مرکز این ولایت، شخص او بوده و از حدود 10 روز پیش، گزارش‌هایی از سوی ارگان‌های کشفی و استخباراتی مبنی بر آمدن 4 مهاجم انتحاری به شهر قلعه نو، به هدف از بین بردن والی بادغیس، داده شده بود.

به گفته وی، مهاجمین انتحاری قصد داشتند روز گذشته او را در جریان یک اعتراض مدنی در شهر قلعه نو هدف قرار دهند، اما به دلیل ممانعت مسئولین امنیتی، در بین مظاهره‌کنندگان حاضر نشد.

ملکزی افزود، پس از آن، مهاجمین انتحاری شب هنگام قصد حمله داشتند، اما نتوانستند، تا این‌که امروز حمله تهاجمی خود را بر هوتلی که در 20 متری اقامتگاه والی موقعیت دارد، راه‌اندازی کردند.

این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش‌ها، حمله مسلحانه امروز با از پای درآمدن دو مهاجم و بازداشت مهاجمان دیگر پایان یافته است. گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد تعداد مهاجمین این حمله وجود دارد؛ والی بادغیس از وجود چهار مهاجم سخن گفته و وزارت دفاع، 5 مهاجم بیان کرده است.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع با اعلام خبر پایان یافتن درگیری‌ها در قلعه‌نو، در فیس‌بوک خود نوشته است: “حمله شهر بادغیس پایان یافت. نیروهای اردوی‌ ملی دو انتحاری را در هنگام درگیری در مرکز شهر بادغیس بازداشت کردند”.

وی افزوده، 5 انتحارکننده که ساعت ۱۲:۳۰امروز در یک هوتل در شهر قلعه نو موضع گرفته بودند و با نیروهای دولتی به درگیری پرداختند، که سرانجام 3 تن‌شان کشته شده و دو تن‌ دیگرشان توسط نیروهای اردوی ملی بازداشت شدند.

پیش از این، آمار مهاجمین کشته شده، 2 تن اعلام شده بود.

امان خاطرنشان کرده که در این حمله، 4 فرد نظامی ‌و غیرنظامی کشته و 20 تن دیگر ‌زخم برداشتند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان