جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اعلام حمایت وزارت خارجه روسیه از نتایج نشست بین‌الافغانی قطر

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

وزارت امورخارجه روسیه از نتایج نشست بین‌الافغانی قطر اعلام حمایت کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک خبرنامه درباره این نشست گفته است: “روسیه از نتایج دومین نشست میان افغانان که بتاریخ ۷-۸ جولای در شهر دوحه برگزار شد، استقبال می‌کند”.

به گفته وی، نشست قطر در حقیقت ادامه مذاکراتی است ‎ که در ماه فبروری با حضور سیاسیون افغانستان و مخالفین مسلح این کشور به هدف تسهیل روند صلح، در مسکو برگزار شده بود.

russia

این درحالی است که مسکو تاکنون میزبان دو نشست بین‌الافغانی با حضور نمایندگان طالبان و هم‌چنین یک نشست منطقه‌ای با شرکت نمایندگان کشورهای منطقه و همسایه افغانستان و هم‌چنین هیأت مذاکره‌کننده طالبان بوده است.

نشست دو روزه قطر میان یک هیأت 60 نفری از چهره‌های سیاسی، زنان، فعالان جامعه مدنی و نمایندگان رسانه‌ها روز دوشنبه(17 سرطان) با صدور یک قطع‌نامه مشترک در دوحه به کار خود پایان داد. شرکت‌کنند‌گان این نشست در این قطع‌نامه توافق کردند که تحقق صلح پایدار، سراسری و با عزت در افغانستان، در نتیجه مذاکرات میان افغان‌ها ممکن است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان