جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یوناما به تحقیق خود در مورد پیامدهای حمله انتحاری روز گذشته کابل ادامه می دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هییت معاونت سازمان ملل در افغانستان(یوناما) می گوید، تیم حقوق بشر این نهاد به تحقیق خود در مورد پیامدهای حمله روز گذشته کابل ادامه می دهد.

یوناما امروز سه شنبه(11سرطان) گفته است، از حمله روز گذشته ناحیه شانزدهم کابل که طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفت، متاثر شده است.

 یوناما افزوده است، یافته های ابتدایی نشان می دهد که این حمله پیچیده با انفجار مواد انفجاری آغاز شده و باعث وارد آمدن تلفات زیاد بر افراد ملکی گردیده است که در این میان زنان و شمار زیادی از کودکان شامل هستند.

kabul attack

تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد برای افغانستان گفته است: “استفاده از امواد انفجاری در مناطق ملکی باعث تداوم آسیب رساندن شدید به جمعیت ملکی افغانستان می شود و من خواهان توقف فوری این اعمال وحشیانه هستم.”

او همچنان تاکید کرده که این حمله نشان می دهد، کسانی که این حمله را در این زمان برنامه ریزی و اجرا کردند، به مصونیت زندگی مردم بی گناه، بی اعتنا هستند؛ در حالی که قانون بین المللی بشردوستانه به صورت واضح حملات بدون تبعیض در مناطقی که افراد ملکی حضور دارند را منع قرار داده است.

یاماموتو خاطرنشان کرده است: “این موضوع مخصوصا زمانی فجیع می شود که یک عمل خشونت شدید از قبل برنامه ریزی شده، بدون توجه به مصونیت افراد ملکی صورت می گیرد.”

یوناما بار دیگر خواهان توافق فوری و صلح آمیز برای پایان جنگ شده، از تمامی گروه های درگیر خواسته برای حفاظت افراد ملکی از آسیب، به شمول اقدامات عملی در جهت تامین صلح، تلاش نهایی خویش را به خرج دهند.

این در حالی است که در حمله روز گذشته مهاجمین مسلح در ناحیه شانزدهم کابل، بیش از 100 غیرنظامی به شمول 50 دانش آموز زخمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان