ازبکستان ۴۵ میلیون دالر در هزینه انتقال لین برق به افغانستان تخفیف می‌دهد

توسطروایت زنده

تیر ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عبدالله عارف‌اف، نخست‌وزیر ازبکستان که به ولایت بلخ افغانستان سفر کرده، می‌گوید، انتقال برق از سرخان ازبکستان تا پلخمری که نزدیک به 200 کیلومتر را در بر می‌گیرد، 110 میلیون دالر هزینه بر می‌دارد و ازبکستان 45 میلیون دالر آن را به افغانستان تخفیف می‌دهد.

دفترمطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت در خبرنامه‌ای گفته است که نخست‌وزیر ازبکستان این مطلب را امروز دوشنبه(10سرطان) در دیدار با عبدالله عبدالله در شهر مزارشریف بیان کرده است.

Uzbekistan

رییس اجرایی حکومت در این دیدار ضمن قدردانی از توجه ازبکستان به تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان، گفته است: “بنیاد تعاملات اقتصادی میان افغانستان و ازبکستان به خوبی گذاشته شده و موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی میان دو کشور به امضای رسیده و حالا وقت آن است تا در تطبیق آن‌ها همکاری نزدیک داشته باشیم”.

وی اظهار امیدواری کرده که همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری میان دو طرف افزایش یابد و نیز برگزاری نمایشگاه تولیدات ازبکستان سبب بالا رفتن سطح تعاملات اقتصادی دو کشور گردد.

عبدالله عبدالله تأکید کرده که متعهد به ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران ازبکستانی در افغانستان اند و انتظار دارند برای سرمایه‌گذاران افغانستانی در ازبکستان نیز زمینه لازم فراهم گردد.

او با اشاره به حمله انتحاری صبح امروز کابل از حمایت ازبکستان از گفتگوهای صلح افغانستان نیز قدردانی کرده است.

نخست‌وزیر ازبکستان نیز در این دیدار از روابط تجاری و اقتصادی افغانستان و این کشور به خوبی یاد کرده و گفته است: “ما خواهان گسترش روابط میان دو کشور هستیم. اقدام ما برای برگزاری نمایشگاه و جلب توجه سرمایه‌گذاران افغانستان به ازبکستان به همین هدف استوار است”.

عبدالله اوف همچنان از آمادگی همکاری کشورش برای همکاری در بخش‌های زراعت، تجارت، برق، خط آهن و گاز با افغانستان خبر داده و خواهان تسهیل روابط تجاری میان دو کشور شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *