غنی: پاکستان به لاری های افغانستان اجازه می دهد از طریق راه واگه – اتاره به هند برود

توسطروایت زنده

تیر ۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی می گوید، مقامات پاکستانی در دیدارهای شان پذیرفته اند که به لاری‌های باربری افغانستان اجازه دهند که از راه واگه – اتاره به هند بروند و همچنان پاکستان از طریق افغانستان به آسیای میانه وصل ‌شود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری گفته است، اشرف غنی این مطلب را صبح امروز جمعه(7سرطان) در دیدار با مهاجرین، دانشجویان، زنان و تاجران افغانستان در اسلام‌آباد بیان کرده است.

رییس جمهور با بیان این که از سهم خود ۵۰۰ تن از مهاجرین افغانستان را برای ادای فریضه حج به بیت‌الله شریف می فرستد، افزوده که هیچ کس نمی تواند برای مهاجرین بگوید که شما در این جا به دنیا آمده‌اید و افغانستان شما را نمی‌پذیرد.

ghani

آقای غنی همچنان تاکید کرده است که نخست‌وزیر پاکستان وعده داده است برای نخستین بار به مهاجرین افغانستان حق باز نمودن حساب بانکی در این کشور  داده می‌شود.

او همچنان خاطرنشان کرده است: “ما تورخم را مسدود نکرده‌ایم، آنان برای تاجران ما مشکل ایجاد می‌کردند، در بندر کراچی اموال تاجران ما را توقف می‌دادند، اما ما راه‌های بدیل دیگر را افتتاح کردیم، حالا پاکستان خودش مشکلات کراچی و راه‌های دیگر را حل نماید”.

رییس جمهور اضافه کرده است، به خواست نمایندگان لویه جرگه مشورتی صلح، به پاکستان سفر کرده تا میان دو کشور روابط نرمال و فضای اعتماد ایجاد گردد. به گفته او، یک افغانستان با ثبات برای پاکستان و برای ثبات منطقه مفید است.

آقای غنی تصریح کرده است: “با پاکستان دعوا و جنجال نمی‌خواهیم، بلکه خواستار مناسبات و روابط نیک استوار بر احترام متقابل به استقلال ملی و منافع ملی، با این کشور هستیم”. وی با تاکید افزود که مردم افغانستان نه عذر کسی را می‌کنند و نه هم کسی می تداند حق‌شان را زیر ‌پا کند”.

او همچنان با اشاره به روند صلح افغانستان گفته است، حکومت نه به خاطر این‌که طالبان قوی هستند، بلکه بخاطر ختم جنگ و تباهی در کشور برای راه‌حل سیاسی آماده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *