افغانستان در اولویت برنامه های صلیب سرخ قرار دارد

توسطروایت زنده

تیر ۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس عمومی صلیب سرخ جهانی می گوید افغانستان در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد و به کمک‌ها و برنامه های خود با وجود چالش‌های امنیتی در این کشور ادامه می دهد.

ریاست اجرایی حکومت امروز جمعه(7سرطان) با نشر یک خبرنامه گفته است، آقای پتر موریر این مطلب را در دیدار با عبدالله عبدالله در حاشیه‌ی اجلاس سالانه “کران مونتانا” در سویس بیان کرده است.

در خبرنامه ریاست اجرایی آمده است که آقای عبدالله ضمن قدردانی از حضور دایمی، کمک‌ها و فعالیت‌های صلیب سرخ در افغانستان، به ویژه کمک‌های این سازمان برای وزارت صحت عامه کشور، خواهان ادامه و گسترش فعالیت‌های این نهاد برای افغانستان شده است.

peter maurer

آقای موریر در این دیدار گزارش و توصیه‌های این سازمان درباره بهبود وضعیت زندان‌ها در افغانستان را که از سوی این ‌نهاد تهیه شده، به رییس اجرایی داده و خواهان توجه حکومت افغانستان به توصیه‌های این گزارش شده است.

همچنان عبدالله عبدالله تعهد حکومت را در زمینه برخورد انسانی با زندانیان و بهبود وضعیت زندان‌ها بیان کرده، وعده سپرده است که به توصیه‌های این سازمان توجه می‌نماید.

صلیب سرخ در حالی بر ادامه همکاری و فعالیت ها در افغانستان تاکید می کند که چندی قبل شورشیان طالب در بخشی از کشور مانع فعالیت های بشردوستانه این نهاد شده بودند.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای در ماه ثور فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت را در مناطق تحت کنترلش در افغانستان ممنوع اعلام کرد و به دنبال آن، صلیب سرخ نیز فعالیت های خود در افغانستان را به حالت تعلیق درآورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *