آغاز مرحله نخست معاینات صحی شاگردان تازه وارد در شهر کابل

توسطروایت زنده

تیر ۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت معارف اعلام کرده که در مرحله نخست معاینات صحی شاگردان تازه وارد، 12 هزار شاگرد در 40 مکتب شهر کابل معاینه می‌شوند.

این وزارت امروز پنج‌شنبه(6سرطان) با نشر یک خبرنامه گفته است، معاینات صحی شاگردان تازه وارد که برنامه مشترک این وزارت و وزارت صحت عامه می‌باشد، با حضور دکتر میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف و ماموسی زیور، سرپرست وزارت صحت عامه در کابل آغاز شده است.

photo_2019-06-27_15-10-37

در این برنامه که امروز از لیسه استقلال شهر کابل آغاز شد، دکتر بلخی ضمن ابراز خرسندی از تطبیق یکی دیگر از تعهدات وزارت معارف در قبال کودکان افغانستان، از اجرای این برنامه در دو مرحله خبر داد و گفت: “در مرحله نخست معاینات صحی شاگردان جدیدالشمول برای 12 هزار شاگرد در 40 مکتب در شهر کابل و پس از آن در مرحله دوم در سطح زون‌ها اجرا می‌شود”.

وی هدف از اجرای این طرح را تقویت شاخصه‌های یادگیری شاگردان و بررسی وضعیت صحی آنان خوانده، افزود، این معاینات در سه بخش جوف دهان، چشم و گوش شاگردان انجام می‌شود.

سرپرست وزارت معارف هم‌چنان از نهایی شدن پالیسی حفظ بهداشت مکاتب در آینده‌ نزدیک و تداوم برنامه‌های رهبری این وزارت در راستای آگاهی‌دهی قاعدگی دختران خبر داد.

ماموسی زیور، معین مالی و اداری وزارت صحت عامه نیز در جریان این برنامه، از عرضه خدمات صحی در همکاری با وزارت معارف در قالب آموزش 835 معلم و ایجاد 340 اتاق صحی خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *