جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت خارجه ایران: امریکا با تحریم‌های جدید راه دیپلوماسی را برای همیشه بسته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های تازه‌ امریکا بر این کشور به خصوص تحریم رهبر ایران و احتمال تحریم جواد ظریف، وزیر خارجه این کشور، می‌گوید که واشنگتن با این تحریم‌ها راه دیپلوماسی را برای همیشه بسته ‌است.

photo_2019-06-24_18-46-44

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز سه‌شنبه(4 سرطان) در توییتر خود نوشته است: “امریکا با این اقدام راه دیپلوماسی را با ایران برای همیش بسته کرده است”.

رییس‌جمهوری امریکا روز گذشته(دوشنبه، 3 سرطان) فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن بر دارایی‌های رهبر ایران و دفتر او تحریم وضع می‌شود.

دونالد ترامپ هنگام امضای این فرمان گفت: “تحریم‌های سختی را بر رهبر، دفتر او و تعدادی در سپاه پاسداران وضع کردیم. این اقدام به‌دلیل رفتار غیر‌مسوولانه و مداخله‌های ایران در منطقه و حمله بر هواپیمای ما صورت گرفته است. رهبر ایران در بسیاری از عملکردهای رژیم ایران سهیم است”.

هم‌زمان وزارت مالیه‌ امریکا می‌گوید که جواد ظریف، وزیر خارجه‌ی ایران نیز هفته‌ آینده به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهد شد.

علاوه بر این‌ها، در فرمان جدید ترامپ، 5 تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل نیز برای ارزیابی تنش‌های اخیر میان امریکا و ایران درخاورمیانه به درخواست امریکا نشست اضطراری برگزار کرد. دراین نشست به نماینده ایران اجازه اشتراک داده نشد، اما سایر اعضا به استثنای روسیه و چین، رویدادهای اخیر در خاورمیانه را که امریکا و متحدینش به ایران پیوند می‌دهند، محکوم کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان