جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

بازگشایی 12 مکتب در ولسوالی اشکمش ولایت تخار

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

وزارت معارف می‌گوید که دروازه‌های 12 مکتب دخترانه، پسرانه و مختلط در ولسوالی اشکمش ولایت تخار به روی دانش‌آموزان باز شده است.

photo_2019-06-24_15-12-29

این وزارت امروز سه‌شنبه(4سرطان) با نشر یک خبرنامه گفته است، این مکاتب به علت تهدیدهای امنیتی به روی شاگردان مسدود شده بود که با مساعد شدن وضعیت امنیتی و نیز همکاری شهروندان، دروازه‌های آنان دوباره باز شد.

نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف در این مورد گفته است، با باز شدن دروازه‌های این مکاتب، زمینه فراگیری تعلیم و تربیت برای 7 هزار 586 دانش‌آموز به شمول دو هزار و 201 دانش‌آموز دختر مساعد شده است.

او افزوده است، همچنان دو مکتب “لیسه صدبرگان و متوسطه یکه‌باغ” که موقتا به علت ناامنی‌ها و متواری شدن خانواده‌های دانش‌آموزان در مرکز ولسوالی نمک‌آب ولایت تخار بسته شده بود، به شهر تالقان انتقال داده شده و زمینه ارایه خدمات مؤقت تعلیمی برای شاگردان متواری شده در زیر خیمه‌ها فراهم گردیده است.

به گفته وزارت معارف، در جریان سال 1397 دروازه‌های بیش از 350 مکتب مسدود شده، به روی دانش‌آموزان باز شده، اما در حال حاضر، بیش از 400 مکتب در سراسر کشور به علت ناامنی‌ها هم‌چنان به روی دانش‌آموزان مسدود است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان