جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

وزارت آموزش و پرورش ایران: کودکان مهاجر باید همانند کودکان ایرانی از حقوق یک‌سان برخوردار باشند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون وزارت آموزش‌ و پرورش ایران می‌گوید، چالش‌های گذشته در خصوص عدم پذیرش فرزندان اتباع خارجی برای تحصیل رفع شده و دستورالعملی به تصویب رسیده و به مدارس ابلاغ شده که امسال برای اتباع خارجی و ثبت‌نام آن‌ها دارای کمترین چالش باشند.

iran

خانم رضوان حکیم‌زاده امروز دوشنبه(3سرطان) در سخنانی گفته است: “می‌توانم این خبر خوشحال‌کننده را بدهم که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، و زحماتی که مرکز بین‌الملل آموزش‌وپرورش کشیدند و همچنین پی‌گیری‌هایی که معاونت آموزش ابتدایی با وزارت کشور(داخله) انجام داد، چالش‌های گذشته در خصوص عدم پذیرش فرزندان اتباع برای تحصیل رفع شده و دستورالعملی به تصویب رسیده و به مدارس ابلاغ شده که امسال برای اتباع خارجی و ثبت‌نام آن‌ها دارای کمترین چالش باشیم”.

او تاکید کرده که در حال حاضر صحبت‌ها روی این است که چگونه کیفیت حضور این دانش آموزان در فضای آموزشی را ارتقا دهند و در شیوه‌نامه‌ ذکر شده که نباید هیچ‌گونه تبعیضی بین اتباع خارجی و ایرانی در فضای آموزشی وجود داشته باشد و این دانش‌آموزان می‌توانند در تمام مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنند.

معاون وزارت آموزش و پرورش ایران خاطرنشان کرده است، گام اول پوشش تحصیلی تمام دانش‌آموزان ایرانی و غیرایرانی بود و گام مهم بعدی نهادینه کردن تربیت عاری از تبعیض کودکان و نوجوانان در محیط است و از همین‌رو جدا کردن اتباع از دانش‌آموزان ایرانی ممنوع است.

این در حالی است که حدود 500 هزار دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران مشغول آموزش اند و در سال‌های گذشته با مشکلاتی در نظام آموزشی این کشور روبه‌رو بوده‌اند. تا چند سال قبل کودکان افغان‌ستانی بدون مدرک شناسایی نمی‌توانستند در مدرسه‌های دولتی ایران ثبت نام کنند، اما از سه سال به این‌سو، این مشکل با دستور رهبر ایران برطرف شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان