ریاست اجرایی: افغانستان بیشترین رقم مهاجران و بی‌جاشدگان را در جهان دارد

توسطروایت زنده

خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید، افغانستان یکی از کشورهایی است که بیشترین رقم مهاجران و بی‌جاشدگان را در جهان دارد و این نیازمند همکاری و کار مشترک با جامعه بین‌المللی است تا به امور مهاجران، عودت کنند‌گان و بی‌جاشدگان داخلی رسید‌گی صورت گیرد.

ریاست اجرایی حکومت امروز پنج‌شنبه(30جوزا) با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی پناهند‌گان گفته است، معضل مهاجران و بی‌جاشد‌گان متاثر از جنگ و خشونت، در کنار ناامنی، فقر، اعتیاد، زرع مواد مخدر و بی‌کاری، یکی از چالش‌های جدی در افغانستان است.

photo_2019-06-20_14-14-56

در این پیام آمده است که گفتگو در زمینه مهاجرین با اشتراک سازمان‌های بین‌المللی و متحدان افغانستان به مناسبت روز جهانی مهاجران، برای افغانستان اهمیت دارد تا یک‌بار دیگر تلاش‌ها و کمک‌ها در امور مهاجران و عودت‌کننده‌ها مسنجم‌تر گردیده و مشکلات آنان تشخیص گردد.

ریاست اجرایی حکومت تأمین نیازمندی‌ها و حل مشکلات مهاجران افغانستان را در نقاط مختلف دنیا از اولویت‌های مهم حکومت وحدت ملی دانسته، گفته است که مشکلات مهاجران تا حد ممکن پیگیری شده، اما با وجود رقم زیاد مهاجران و حجم مشکلات، هرگز قناعت‌بخش و کافی نبوده است. این ریاست تاکید کرده که وزارت مهاجران و عودت‌کنند‌گان و کمیته فرعی شورای وزیران در امور مهاجران و بی‌جاشد‌گان در هماهنگی با نهادهای سازمان ملل متحد و بین‌المللی تلاش دارد تا به مشکلات مهاجران و عودت‌کننده‌ها رسید‌گی کنند.

در حالی از روز جهانی مهاجران و پناهندگان تجلیل می‌شود که افغانستان در میان کشورهایی قرار دارد که دارای بیشترین مهاجر اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *