برگزاری نشست زنان افغانستان به منظور ایجاد طرزالعمل برای صلح در بامیان

توسطروایت زنده

خرداد ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مقام‌های محلی از برگزاری نشست چهار روزه‌ زنان افغانستان به منظور ایجاد طرزالعمل برای صلح، در ولایت بامیان خبر داده‌اند.

دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان امروز دوشنبه(27جوزا) در یک خبرنامه گفته است، در این نشست که توسط دفتر ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان(UN women) و با حمایت وزارت امورزنان و وزارت امورخارجه افغانستان برگزار شده، 75 زن از 27 ولایت شرکت دارند.

محمد طاهر زهیر، والی بامیان در مراسم افتتاح این نشست، آزادی‌های زنان در عرصه‌های مدنی، فرهنگی، ورزشی، تجاری و آموزشی در بامیان را بخشی از دست‌آوردهای مردم، اداره محلی و زنان بامیان خواند که بدون هیچ‌گونه ممانعت و محدودیتی آزادانه فعالیت می‌کنند.

bamiyan

در این نشست، نبیله مصلح، معین وزارت امورزنان با برشمردن دست‌آوردهای زنان در 18 سال اخیر، نشست بامیان را یک فرصت مهم برای زنان خوانده، تاکید کرد که در این نشست زنان 27 ولایت کشور در قالب گروه‌های مختلف، در رابطه به صلح و نقش زنان در مذاکرات صلح گفتگو می‌کنند.

الیتا میلر، مسئول دفتر سازمان ملل متحد برای زنان در افغانستان نیز در این نشست بر خواسته‌ها و مطالبات زنان و همچنان حفظ دست‌آوردهای هجده سال گذشته تاکید کرده است.

گفتنی است زنان شرکت‌کننده‌ در این نشست، با توجه به نگرانی‌ها از روند مذاکرات صلح با طالبان و حفظ دست‌آوردهای هجده ساله‌ افغانستان در بخش حقوق بشر و حقوق زنان، تلاش می‌کنند پس از گفتگوها، خواسته‌ها و مطالبات‌شان را با زنان افغانستان و نهادهای ملی و بین‌المللی فعال در عرصه ‌صلح شریک نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *