روحانی: امنیت کشورهای منطقه از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده است

توسطروایت زنده

خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس جمهور ایران می‌گوید امنیت کشورهای منطقه از جمله ایران و افغانستان به یک‌دیگر گره خورده و برقراری ثبات و توسعه در منطقه، در گرو همکاری کشورهای منطقه است.

Iran

حسن روحانی صبح امروز(شنبه، 25 جوزا) در دیدار با دکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت در حاشیه نشست سیکا در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، گفت، ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی دوجانبه و منطقه‌ای نظیر فرصت‌های ترانزیتی وجود دارد که باید در دستور کار کمیسیون مشترک همکاری‌های جانبین قرار گیرد.

او افزوده است که “مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور از سمت ایران به وزیر نیرو محول شده و ایشان متعهد است مسائل توسعه اقتصادی از جمله بحث‌های بندر چابهار، ارتباط راه‌آهن و راه‌های مواصلاتی، آب و محیط زیست و انرژی و همچنین سرمایه گذاری‌های مشترک در بهره‌برداری از منابع معدنی را دنبال کند”.

روحانی در عین حال تاکید کرده است که مشارکت همه گروه‌ها و اقوام برای توسعه و ثبات افغانستان ضروری است.

دکتور اقای عبدالله نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر، همکاری بیشتر تهران و کابل را در این موارد ضروری خوانده است.

رئیس اجرایی حکومت بر ضرورت همکاری همه کشورهای منطقه در مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم تاکید کرده است.

این در حالی است که روز جمعه نیز حسن روحانی با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *