جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

از بیماران آمیزشی تا معلولان جنگی؛ 4 نکته مهم از گزارش سازمان بهداشت جهانی در باره افغانستان و جهان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

1 میلیون نفر مبتلایان روزانه بیماری آمیزشی

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) که پنج شنبه 16 جوزا به نشر رسیده روزانه یک میلیون مورد جدید بین سنین 15 الی 49 سال در جهان به آمار مبتلایان به بیماری های آمیزشی افزوده شده است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که به طور میانگین از 25 نفر، دست کم یک نفر به بیماری‌های آمیزشی مانند کلامیدیا، سوزاک و سیفلیس مبتلا هستند که در طبقه بندی بیماری‌های آمیزشی قرار دارند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در این گزارش ۱۲۷ میلیون مورد جدید آلوده به عفونت کلامیدیایی، ۱۵۶ میلیون مورد جدید آلوده به عفونت تریکومونیازیسی، ۸۷ میلیون مورد جدید سوزاک و ۶.۳ میلیون مورد جدید سفلیس در سال ۲۰۱۶ میلادی گزارش شده است.

376 میلیون بیمار در سال

گزارش سازمان جهانی صحت آمار سالانه این بیماری را 376 میلیون مورد جدید نوشته که برخی از آن‌ها ممکن است هم زمان به چندین بیماری مبتلا باشند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) که پنج شنبه 16 جوزا به نشر رسیده روزانه یک میلیون مورد جدید بین سنین 15 الی 49 سال در جهان به آمار مبتلایان به بیماری های آمیزشی افزوده شده است
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) که پنج شنبه 16 جوزا به نشر رسیده روزانه یک میلیون مورد جدید بین سنین 15 الی 49 سال در جهان به آمار مبتلایان به بیماری های آمیزشی افزوده شده است

بیماری‌های آمیزشی بیشتر به خاطر سکس واژنی، دهانی یا مقعدی بدون محافظ منتقل می‌شود. تعدادی از این بیماری‌ها از مادر به جنین انتقال پیدا می‌کنند و بیماری سیفلیس از طریق خون انتقال میابد.

عدم درمان بیماران مشکلات جدی چون ناباروری برای زنان و مردان به همراه دارد، گاهی نیز مرگ جنین، حاملگی خارج از رحم و احتمال به بیماری ایدز را نیز در پی دارد.

شرم و مرگ 200 نوزاد

در این گزارش بر بنیاد گفته‌های محققین سازمان جهانی بهداشت شرم عاملی است که باعث شیوع بیشتر این بیماری‌ها می‌شود. نداشتن علایم مشخص نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که شرکای جنسی از آن بی‌خبر بوده و مرگ را برای آنان و یا از مادر به نوزاد به همراه دارد.

بیماری سیفلیس خود به تنهایی باعث مرگ و مرده‌زایی 200 نوزاد در سال است. این اپیدمی خاموش و پنهانی خطری برای جهان محسوب می‌شود.

مبتلا بودن تعداد بسیار زیاد بیماران به سوزاک نگران‌‌کننده است و می‌تواند به شیوع بیماری سوپر‌سوزاک (super-gonorrhea) منجر شود، که سال گذشته مواردی از آن در بریتانیا و استرالیا دیده شد، و عملا درمان‌ناپذیر است.

اما هنوز هم برای کشورهای رو به پیشرفت مانند افغانستان و دیگر کشورها آمار دقیقی از مبتلایان سوپر سوزاک وجود ندارد اما باید به بیمارانی که مبتلا به سوزاک هستند توجه بیشتری صورت گیرد.

800 هزار افغان معلول

سازمان جهانی صحت در مورد چندین دهه جنگ و درگیری، گزارش 800 هزار افغان دارای معلولیت را که 2.7 درصد کشور را در بر می‌گیرد، گزارش داده است.

این گزارش نشان می‌دهد که در مناطق جنگی از هر 5 نفر یک نفر به اضطراب، اختلال روانی پس از صدمه و افسردگی دچار می‌باشند.

سازمان جهانی صحت در مورد چندین دهه جنگ و درگیری، گزارش 800 هزار افغان دارای معلولیت را که 2.7 درصد کشور را در بر می‌گیرد، گزارش داده است
سازمان جهانی صحت در مورد چندین دهه جنگ و درگیری، گزارش 800 هزار افغان دارای معلولیت را که 2.7 درصد کشور را در بر می‌گیرد، گزارش داده است

یافته  ها حاکی از این است که 37 درصد از ساکنان افغانستان با معلولیت جسمانی، 26 درصد با ناتوانی‌های حسی و 46 درصد دیگر با معلولیت‌های چندگانه مواجه هستند.

سازمانی جهانی همچنان گزارش داده است بین 60 الی 80 درصد از افراد دارای معلولیت در مناطق دوردست و قریه‌ها و دور از دسترسی به امکانات صحی زندگی می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان