جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۴۹۰ طالب از زندان‌های افغانستان رها شده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت افغانستان می‌گوید که بر اساس فرمان شماره ۲۷ رییس‌جمهور که به تاریخ سیزدهم جوزای سال جاری صادر گردید، تاکنون ۴۹۰ زندانی طالب از زندان‌های کشور رها شده‌اند.

photo_2019-06-12_17-19-44

این مرکز امروز چهارشنبه(22جوزا) در یک خبرنامه گفته است، بر اساس فرمان رییس‌جمهور قرار است ۸۸۷ تن از طالبان زندانی از زندان‌های کشور آزاد گردند.

بر اساس این خبرنامه، طالبانی بر اساس فرمان رییس‌جمهور از زندان آزاد می‌شوند که بیماری صعب‌العلاج دارند، سال‌خورده اند و یا آنانی که کمتر از یک سال از میعاد حبس‌‌شان باقی مانده باشد.

در فرمان رییس‌جمهور در این مورد آمده است: “به منظور ارج‌‌گذاری مفاد فیصله لویه جرگه مشورتی صلح و به تأسی از حکم فقره ۱۸ مادۀ ۶۴ قانون اساسی افغانستان و به مناسبت گرامیداشت از ماه مبارک رمضان و حلول پرمیمنت عید سعید فطر و به خاطر ابراز حسن ‌نیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان در امر گشایش فصل جدید غرض آغاز گفتگوهای صلح جهت تأمین صلح سراسری در کشور، مجازات باقیمانده حبس محکومین مندرج جداول منضمه این فرمان عفو و از حبس رها گردند.”

در خبرنامه مرکز رسانه‌های حکومت آمده است که تطبیق این فرمان از مسوولیت‌های دادستانی‌ کل و وزارت امورداخله است و بر اساس کار کمیته تخنیکی این فرمان، تا اکنون ۴۹۰ تن از زندانیان طالب از بند آزاد و کار روی اسناد و دوسیه‌های باقی مانده جریان دارد.

گفته می‌شود 490 زندانی رها شده در زندان‌های پلچرخی و بگرام در کابل و زندان‌های ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، قندهار، هرات، جوزجان، کنرها، فراه، بلخ، قندز، بغلان، کاپیسا، لغمان، فاریاب، بادغیس، لوگر، خوست و غزنی به سر می‌بردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان