جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

وزیر خارجه ایران: تنها راه کاهش تنش در منطقه توقف جنگ اقتصادی علیه ایران است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران می‌گوید، تنش جدید در منطقه، نتیجه جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است و تنها راه کاهش آن، توقف جنگ اقتصادی است.

آقای ظریف امروز دوشنبه(20 جوزا) در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آلمان در تهران گفت: “توقع این را نداشته باشند آن‌هایی که جنگ اقتصادی را علیه مردم عادی ایران به راه انداخته و حمایت می‌کنند، در امان باشند”.

Iran

وزیر خارجه ایران با اشاره به برجام گفت: “ما توافقی داریم که حاصل دو سال مذاکره فشرده و ۱۲ سال کار دیپلماتیک است. آیا این توافق را اجرا کردند که توقع گفت‌وگو درباره موضوعات دیگر را دارند؟ نخست باید نشان دهند توافق با آمریکا فایده دارد، بعد توقع توافق دیگر را داشته باشند.”

در همین حال وزیر خارجه المان گفت که سه کشور اروپایی از برجام حمایت می‌کنند، آن‌ها معجزه نمی‌کنند، ولی در تلاش برای حفظ برجام هستند.

او تاکید کرد: “خروج آمریکا باعث شد منافع اقتصادی ایران محقق نشود، تلاش می‌کنیم از طریق اینستکس شرکت‌های اروپایی در ایران فعالیت کنند و تعهدات را اجرایی کنیم”.

این سفر وزیر خارجه آلمان در حالی به ایران صورت می‌گیرد که تنش‌ها میان ایران و امریکا به سردی گراییده و پیش از این نیز وزیر خارجه امریکا گفته بود، آماده است بدون قید و شرط با ایران مذاکره کند؛ اقدامی که همیشه از سوی ایران رد شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان