جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هند هزار بورسیه تحصیلی دیگر را در اختیار افغانستان قرار می‌دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت تحصیلات عالی اعلام کرده است که هند هزار بورسیه تحصیلی را در مقاطع مختلف تحصیلی در اختیار افغانستان قرار می‌دهد.

2

این وزارت امروز دوشنبه(20جوزا) با نشر یک خبرنامه گفته است که وینای کمار، سفیر هند در افغانستان در دیدار با عبدالتواب بالاکرزی، معین علمی و سرپرست وزارت تحصیلات عالی، گفته است که کشور‌ش علاقمند همکاری‌‌های بیشتر علمی و تحصیلی با افغانستان است و آماده است در سال 1399 هزار بورسیه تحصیلی را در اختیار وزارت تحصیلات عالی افغانستان گذاشته و آن را مطابق نیازمندی‌های این وزارت عملی سازد.

آقای کمار خاطرنشان کرده است که هند می‌خواهد برای رؤسای دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و آمرین دپارتمنت‌ها نیز برنامه‌های آموزشی درازمدت و کوتاه‌مدت ارتقای ظرفیت را در هند راه اندازی کند.

او از سرپرست وزارت تحصیلات عالی خواسته تا جهت هماهنگی بیشتر روی موضوعات علمی، به هند سفر کند.

در این دیدار، سرپرست وزارت تحصیلات عالی با اشاره به روابط تاریخی هندوستان و افغانستان، کشور هند را دوست دیرینه و همکاری خوب در راستای تقویت و ترویج دانش معاصر در افغانستان خوانده و گفته است، هند از جمله کشورهایی است که بیشترین همکاری‌‌های علمی را با وزارت تحصیلات عالی افغانستان داشته است.

بالاکرزی از هند خواسته تا در بخش‌ ایجاد دیپارتمنت‌ها و رشته‌های جدید چون مدیریت جنگلات، محیط‌ زیست، تکنالوژی کشاورزی و سایر رشته‌ها، با وزارت تحصیلات عالی افغانستان همکاری کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان