جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کنگره امریکا خواهان حفظ دست آوردهای زنان افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

۷۵ تن از اعضای کنگره ایالات متحده با فرستادن نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، خواستار حفظ دست آوردهای زنان افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان شده اند.

به گزارش صدای امریکا، این اعضای کنگره که شامل جمهوری خواهان و دموکرات‌ها اند، در کنار حفظ دست آوردهای ۱۸ سال گذشته افغانستان، تاکید کرده اند که در گفتگوهای صلح با طالبان، صدای زنان افغانستان شنیده شود.

usa

گفته می شود یک نسخه این نامه به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان نیز فرستاده شده است.

اعضای کنگره آمریکا در این نامه گفته اند: “در مذاکراتی که میان هیات گفتگوکننده ایالات متحده با طالبان در ماه‌های فبروری و می ۲۰۱۹ در قطر صورت گرفت، از زنان افغانستان نمایندگی نشد؛ ضروری است که صدای زنان نه تنها در مورد حقوق شان، بلکه درباره آینده کشورشان شنیده شود.”

آن ها در این نامه افزوده اند: “ما از وزارت خارجه (امریکا) می‌خواهیم که از موقف زنان افغانستان در مذاکرات صلح و دست آوردهایی که در این راستا در سال های گذشته با مشکلات زیادی به دست آمده، حفاظت کند”.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد هفته گذشته هشمین دور سفرهایش به منطقه و برخی از کشورهای دیگر را به هدف تسهیل در گفتگوهای صلح افغانستان آغاز کرده و قرار است با سران حکومت وحدت ملی نیز گفتگو کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان