اشرف غنی: انتخابات باید به صورت آزاد برگزار شود/ با پاکستان باید به یک نقشه راه عملی رسید

توسطروایت زنده

خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان صبح امروز سه‌شنبه(14 جوزا) در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در ارگ ریاست جمهوری، خواستار برگزاری یک انتخابات آزاد و بی‌طرفی نهادهای نظامی و نیروهای امنیتی و هم‌چنین ادارات غیرنظامی در انتخابات آینده ریاست جمهوری شد.

آقای غنی خاطرنشان کرد: “به قوای امنیتی و دفاعی هدایت کافی دادیم که بی‌طرف باشند و در عین حال، امنیت انتخابات را تأمین کنند”. وی افزود که تجربه انتخابات پارلمانی نشان داد که نیروهای امنیتی و دفاعی می‌توانند بی‌طرفی خود را حفظ کنند.

وی هشدار داد که نیروهای امنیتی و دفاعی حافظ قانون اساسی اند و نمی‌توانند در مبارزات انتخابات داخل شوند.

رییس‌جمهور تأکید نمود که انتخابات باید به صورت آزاد برگزار شود که مردم بر اساس اراده خود رأی بدهند.

ashrafghani

وی هم‌چنین در مورد روابط افغانستان با پاکستان و سفر آینده خود به اسلام‌آباد تصریح کرد که نیاز به تدبیر، تامل و تفکر منسجم است تا برای یک صفحه نو تاریخی در روابط دو کشور باز شود، اما نه می‌توان بسیار امیدوار بود و نه ناامید، بلکه باید به دقت پیش رفت و به یک نقشه راه با پاکستان رسید که عملی باشد و مورد اعتماد ملت‌های افغانستان و پاکستان.

محمد اشرف غنی در مورد آزادی زندانیان نیز خاطرنشان کرد: “موضوع لویه جرگه بر آزادی زندانیان بود که 887 زندانی آزاد می‌شوند. به سارنوالی هدایت داده شد تا پرونده‌های زندانیان بررسی و رسیدگی شود و زندانیان عفو شوند”.

وی از قوای امنیتی و دفاعی کشور ابراز قدردانی کرد، در حالی که در ارگ جشن عید فطر برپاست، آن‌ها در اظهارات درجه اول امنیتی قرار دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *