جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

بازدید اشرف غنی از زندان پل‌چرخی؛ 887 زندانی در سراسر افغانستان رها می‌شوند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در  آستانه فرا رسیدن عید فطر، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور شام روز گذشته(دوشنبه، 13 جوزا) به زندان پلچرخی رفت و با زندانیان این زندان گفت‌وگو کرد.

اشرف غنی از جریان کار بخش‌های مختلف زندان پلچرخی از جمله بلاک‌ها، تعمیر اداری، شفاخانه 50 بستر و مسجد بازدید کرد و دستور داد که کار ساخت ساختمان‌های مربوط زندان پلچرخی تا ماه‌های اسد و سنبله تکمیل شود.

وی در دیدار با نمایندگان زندانیان، مشکلات، خواست‌ها و پیشنهادهای آن‌ها را از نزدیک شنید. آن‌ها در مورد رهایی زندانیان کهن سال، بیمار و زندانیان سیاسی که پرونده‌های‌شان تکمیل شده، استخدام داکتران متخصص برای مداوای زندانیان، رسیدگی به قضایای محبوسین زندان بگرام، تعدیل ماده 350 قانون جزا و تبدیل شدن حکم اعدام به حبس ابد، تأخیر در ابرا، الزامیت، نبود مواد درسی برای زندانیان و تنگ بودن سلول‌های زندان صحبت کردند.

در این دیدار، فرمان رئیس‌جمهور در خصوص عفو مجازات حبس محکومین و هم‌چنین توظیف یک کمیسیون جهت تشخیص امراض و تعیین سن محکومین قرائت شد.

ghaniii

اشرف غنی طی صحبتی گفت که در لویه جرگه مشورتی صلح به خاطر حسن نیت دولت گفته بود که به تعداد 175 تن از زندانیان را رها می‌کند، اما بر اساس این فرمان، شمار بیشتری از زندانیان از تمام زندان‌های کشور رها خواهند شد.

او در اخیر سخنانش به مسئولین مربوط دستور داد که در مطابقت به قانون جدید جزای افغانستان، حکم اعدام به حبس ابد مبدل گردد.

این در حالی است که به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، تعداد 887 تن از زندانیان زندان‌های مختلف کشور رها می‌شوند که از این جمع، 749 تن بر اساس فرمان رئیس‌جمهور و 138 تن از طریق دادستانی کل رها خواهند شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان