جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیلزاد: پیام عیدی طالبان سبب پیچیدگی و اخلال در روند صلح افغانستان می‌شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می گوید؛ پیام عیدی رهبر طالبان تند، غیرضروری و تنها سبب پیچیدگی و اخلال در روند صلح جاری می‌شود.

آقای خلیلزاد امروز دوشنبه(12جوزا) در صفحه توییتر اش نگاشته است که این بیانیه طاللان، امریکا را به خشونت ترغیب می کند اما ایالات متحده به خشونت بیش‌تر متوسل نخواهد شد.

kalilzad

او تا کید کرده است که “سطح خشونت در افغانستان قابل قبول نیست و ما علاقه ‌ی به طولانی‌تر کردن آن نداریم.”

خلیلزاد علاقمندی طالبان برای گفت‌وگو با دیگر افغان‌ها و توافق سیاسی که نیازمند شریک کردن قدرت است را گام مثبت ارزیابی کرده است.

فرستاده شده آمریکا برای صلح افغانستان زمانی پیام عیدی طالبان را به نقد می گیرد که روز گذشته وزارت امور خارجه امریکا از آغاز هشتمین دور سفر او به شماری از کشورهای منطقه و اروپایی برای تسهیل روند صلح خبر داده است.

به گفته وزارت خارجه امریکا، آقای خلیل‌زاد در این دور سفرش به افغانستان، بلجیم، آلمان، پاکستان، قطر و امارات متحده عربی خواهد رفت.

 امریکا و طالبان پس از پایان دور ششم گفت‌وگوی رسمی‌شان اعلام کردند که روی ایجاد یک چارچوب برای خروج نیروهای خارجی و مبارزه با تروریسم به توافق رسیده‌اند.

آقای خلیل‌زاد هم‌چنان گفته است که تاکنون در مذاکرات پیش‌رفت‌هایی چشم‌گیر داشته و در دور کنونی سفرش تلاش می‌کند تا به این روند سرعت بیش‌تر ببخشد. به گفته خلیل‌زاد، مذاکرات صلح در حال پیش‌رفت و او نیز خوش‌بین است. او اظهار امیدواری کرده است که همه طرف‌های افغانی انعطاف بیش‌تری در این مورد نشان دهد.

در همین حال طالبان در پیام عیدی شان بر ادامه جنگ تا خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان