جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یک شرکت‌کننده نشست مسکو: طالبان هرگز نیت آشتی و آتش‌بس را با نظام موجود افغانستان ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله قرلق، یکی از اعضای مجلس و معاون حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید، طالبان هرگز نیت آشتی و آتش‌بس را با نظام موجود افغانستان نداشته و قانون اساسی و دست‌‌آوردهای 18 سال اخیر را نمی‌‌پذیرند.

به نقل از دفتر مطبوعاتی مجلس سنا، آقای قرلق که یکی از شرکت‌کنندگان نشست مسکو به نمایندگی از حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان بوده، در جلسه امروز یک‌شنبه(12جوزا) مجلس سنا گفته است: خواست طالبان از سیاسیونی که در این نشست حضور داشتند، این بود که “شما در خروج قوای خارجی و ایجاد امارت اسلامی با ما کمک کنید، باز شما را در حکومت طالبان شریک می‌سازیم”.

taliban moscow

از سوی دیگر، رییس و اعضای مجلس سنا نیز بدون حضور دولت و نمایندگان پارلمان، گفتگو با طالبان را بی‌نتیجه خوانده و برگزاری گفتگوهای صلح مسکو را سبوتاژ دولت و تقویت روحیه طالبان دانستند.

اعضای مجلس سنا همچنان خاطرنشان کردند که طالبان برای پذیرش صلح آمادگی ندارند و خروج قوای خارجی از افغانستان بهانه و یک حربه سیاسی از سوی آنان است و مردم افغانستان هیچ‌گاهی نظام طالبانی را نمی‌خواهند.

در عین حال رحمت‌الله نبیل، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز در یک کنفرانس خبری گفت، طالبان امارت اسلامی می‌خواهد و بحث‌های صلح اخیر به طالبان بیشتر مشروعیت داده است.

این در حالی است که ملا هیبت الله، رهبر طالبان در پیام عیدی خود گفته است: “امارت اسلامی خواهان انحصار قدرت نیست، ما به این باور داریم که تمام افغان‌ها جایگاه خود را به معنای واقعی آن در نظام ببینند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان