نشست بین‌الافغانی مسکو پس دو روز با نشر یک اعلامیه پایان یافت؛ تأکید دو طرف بر ادامه گفتگوها در آینده!

توسطروایت زنده

خرداد ۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

اشتراک‌کنندگان دومین نشست بین‌الافغانی در مسکو پس از دو روز مذاکرات پشت درهای بسته، با یک اعلامیه مشترک به گفتگوهای خود پایان دادند.

در این اعلامیه مشترک که امروز پنج‌شنبه(9جوزا) به نشر رسید، آمده است که اشتراک‌کنندگان نشست اراده مشترک برای رسیدن به صلح سراسری دارند.

afg_Taliban

در این اعلامیه تاکید شده که هر دو طرف بر برقراری آتش‌بس و حفاظت از مردم ملکی، مسایل زندانیان، بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، قطع مداخلات خارجی، تحکیم نظام اسلامی، حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی در کشور، حقوق زن و مسایل دیگر بحث‌های موثر و سازنده‌ای داشته و در بخش‌هایی نیز به توافق رسیده‌اند.

آن‌ها گفته‌اند که به دلیل بحث بیشتر روی بعضی مسایل، نیاز به جلسه بعدی است و قرار شد دو طرف در آینده به گفتگوهای‌شان ادامه دهند.

این در حالی است که شماری از رهبران و سیاسیون افغانستان و نمایندگان گروه طالبان در سفری به مناسبت ۱۰۰ سالگی روابط دیپلوماتیک افغانستان و روسیه به مسکو، در یک نشست بین‌الافغانی گردهم آمدند. برخلاف آن‌چه انتظار می‌رفت، دو طرف نتوانستند در مورد برقراری آتش‌بس در روزهای عید فطر به نتیجه برسند.

بنا به گفته سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و سفیر افغانستان در روسیه که در نشست 100 سالگی روابط کابل ـ مسکو شرکت کردند، در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی حضور نداشتند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *