جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

معرفی 7 سفیر تازه افغانستان برای 7 کشور

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

منابعی در وزارت امورخارجه افغانستان از معرفی 7 سفیر تازه به شمول وزیر پیشین مخابرات و فن‌آوری معلوماتی به کشورهای آلمان، ایتالیا، سویدن، کانادا، ناروی، مالزی و جمهوری چک خبر داده است.

photo_2019-05-29_18-07-23

یک منبع در این وزارت امروز چهارشنبه(۸ جوزا) به طلوع‌نیوز گفته است که بر اساس تصمیم جدید حکومت، “نعمت سائر:، جنرال قونسل افغانستان در شهر بن، به حیث سفیر در آلمان، “هلینا ملکیار”، کمیشنر کمیته مستقل مبارزه با فساد اداری به عنوان سفیر در ایتالیا، “عباس نویان”، عضو پیشین مجلس نمایند‌گان به حیث سفیر در سویدن، “حسن سروش”، رییس اقتصادی وزارت امورخارجه به حیث سفیر در کانادا، “یوسف غفورزی”، مستشار نمایند‌گی دیپلوماتیک افغانستان در نیویارک به حیث سفیر در ناروی، “محب سپین‌غر”، رییس انستیوت دیپلوماسی وزارت خارجه به مالزی و “شهزادگل آریوبی”، وزیر پیشین مخابرات به جمهوری چک گماشته شده‌اند.

 پیش از این، عبدالغفور لیوال، معین پیشین وزارت اقوام، قبایل و سرحدات به عنوان سفیر افغانستان در ایران معرفی شده است.

این در حالی است که ریاست جمهوری افغانستان در یک هفته گذشته دو وزیر حکومت(وزرای مخابرات و تحصیلات عالی) را برکنار و سرپرستان جدیدی را به جای آن‌ها معرفی کرده است.

در واکنش به این تغییر  تبدیلی‌ها در رهبری حکومت، داکتر عبدالله، رییس‌ اجرایی حکومت گفته که از این مقرری‌ها آگاهی ندارد. وی خاطرنشان کرده است: “من شخصأ به‌حیث رییس اجراییه کشور خجالت کشیدم وقتی یکی از وزیرصاحبانی ‌که وظیفۀ‌شان ختم شده بود و از من سوال کردند که شما در جریان هستید و من گفتم که نخیر! من قطعأ در جریان نبودم”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان