تکمیلی/ انتخابات پارلمانی غزنی و شوراهای ولایتی همراه با انتخابات ریاست جمهوری برگزار نمی‌شود

توسطروایت زنده

خرداد ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که تنها انتخابات ریاست‌جمهوری به روز ششم ماه میزان امسال برگزار خواهد شد و تاریخ انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات مجلس نمایند‌گان غزنی بعدا اعلام می‌شود.

خانم نوستانی امروز چهارشنبه(8 جوزا) در یک نشست خبری در کابل گفت، با توجه به شرایط، وضعیت و چگونگی حمایت‌های مالی و تخنیکی، توان برگزاری هم‌زمان سه انتخابات را ندارند و تنها انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ شش میزان سال جاری برگزار می‌شود.

IEC

او دلیل به تاخیر انداختن انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی را محدودیت زمانی، عدم بودجه برای برگزاری هم‌زمان سه انتخابات، به منظور مدیریت بهتر انتخابات ریاست جمهوری و کاهش منازعات پسا انتخابات دانست.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات تأکید کرد که به منظور تأمین شفافیت و تصحیح روند انتخابات، فهرست رای دهندگان به شکل الکترونیک در ماشین‌های بایومتریک نصب شده و در روز انتخابات، نشان انگشت، عکس تذکره و چهره اخذ می‌گردد.

وی نیز از جوانب ذی‌دخل، حکومت و جامعه جهانی خواست تا حمایت‌های مالی و تخنیکی و بودجه مورد ضرورت را در اختیار کمیسیون انتخابات قرار دهند.

کمیسیون انتخابات برای چندمین بار از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواست قوانین این کمیسیون را رعایت کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *