جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

یونیسف: حملات بر مکاتب در افغانستان سه برابر شده است

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

آمارهای یک گزارش تازه یونیسف یا صندوق کودکان سازمان ملل نشان می‌دهد که حمله‌های هراس‌افگنانه بر مکتب‌ها در افغانستان در میانه سال های 2017 و 2018 میلادی سه برابر افزایش یافته است.

schools

در این گزارش آمده است که در سال گذشته میلادی، نزدیک به ۲۰۰ حمله برمکتب‌ها در افغانستان ثبت شده اند و تهدیدهای گروه‌های طالبان و داعش سبب شده تا صدها مکتب در این کشور بسته بمانند.

یونسف افزوده است که در سال 2018 میلادی ۱۹۸ حمله برمکتب‌ها ثبت شده است در حالی که در سال ۲۰۱۷ در این کشور، تنها ۶۸ حمله بر مکتب‌ها ثبت شده بودند.

در بخش دیگری از گزارش آمده است که تهدیدهای برخاسته از گروه‌های طالبان و داعش باعث شده تا بیش از یک هزار مکتب در سراسر افغانستان بسته بمانند و نیز نزدیک به سه میلیون و ۷۰۰ هزار کودک در این کشور که حدود ۶۰ درصد آنان دختران می باشند، از مکتب رفتن محروم هستند.

همچنان هنریتا فور، مدیر اجرایی اداره یونسف به خبرگزاری رویترز گفته است: “آموزش در افغانستان در معرض آتش جنگ قرار دارد. حملات بی معنی به مکاتب، کشتن، زخمی ساختن، ربودن معلمان و نیز تهدیدات علیه تعلیم و تربیه، امیدها و آرزوهای نسلی از کودکان در افغانستان را نابود می سازد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان