جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دومین نشست بین الافغانی در مسکو آغاز شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دومین نشست بین الافغانی در حاشیه صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان و روسیه میان نمایندگان طالبان و شماری از سیاسیون افغان با حضور داشت مقامات روسی و سفیر افغانستان در روسیه در مسکو آغاز به کار کرد.

photo_2019-05-28_14-34-56

در  این نشست که امروز سه‌شنبه (7جوزا) برگزار شد، از چهره‌های سیاسی افغانستان حامد کرزی، حنیف اتمر، کریم خلیلی، محمد محقق، فوزیه کوفی، ضرار احمد مقبل، حضرت عمر زاخیلوال، عطامحمد نور، رنگین دادفر اسپنتا، زلمی رسول و شماری دیگر حضور دارند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی افتتاحیه این نشست گفت که مسئله افغانستان راه حل نظامی ندارد. او ابراز امیدواری کرد که افغانستان شاهد صلح باشد و تاکید نمود که روسیه نیز در مبارزه با داعش در کنار افغانستان است.

حامد کرزی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان که یکی از سخنرانان نشست آغازین مسکو بود گفت که روابط افغانستان و روسیه اهمیت جدی دارد. آقای کرزی همچنان افزود که به نمایندگی از مردم افغانستان از نقش روسیه در گفتگوهای صلح استقبال می‌کند.

ملا برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در سخنرانی کوتاهی پایان آنچه که اول اشغال افغانستان خواند را زمینه ساز رسیدن به صلح در افغانستان دانست و در عین حال از روسیه به خاطر برگزاری این نشست تشکر کرد.

عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت نیز گفت که “ما خواهان تامین روابط خوب با دوستان و برادران تحریک طالبان هستیم. ما انتظار صلح واقعی را از ایشان داریم.”

کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز در سخنرانی خود تاکید کرد که روحیه تسلیم از هرطرف به هیچ وجه قابل قبول نیست و تاکید کرد که صلح زمانی تحقق پیدا می‌کند که مذاکرات بین‌الافغانی واقعی باشد و تنها در قالب جلسه خلاصه نگردد.

همچنان محمد حنیف اتمر، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر آغاز جدی مذاکرات بین افغان‌ها گفت “امیدوارم این آغاز جدی مذاکرات بین الافغانی با حمایت دولت روسیه، آمریکا، چین و دیگر کشورهای منطقه باشد.”

محمد محقق، رهبر وحدت مردم افغانستان و معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی نیز بر قطع جنگ و خونریزی تاکید کرد. او افزود که “امیدوارم این نشست فرصتی باشد که زبان همدیگر را بفهمیم. هیچ کس در افغانستان بالادستی خارجی را نمی‌خواهد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان