سناتوران امریکایی در مورد تلاش های خلیلزاد برای صلح افغانستان تردید دارند

توسطروایت زنده

خرداد ۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

بر اساس گزارش ها نمایندگان مجلس سنای امریکا دیدگاه تردیدآمیز در مورد تلاش‌های صلح زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور مصالحه، دارند.

senate

زلمی خلیلزاد روز چهارشنبه (1جوزا) پشت درهای بسته به سوالات سناتوران امریکایی در مورد گفتگوهایش با طالبان و تلاش هایش برای پایان جنگ در افغانستان معلومات داده است.

به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، یکی از سناتوران آمریکایی عصر چهارشنبه پس از گزارشدهی آقای خلیلزاد گفته است “مسله همواره این است که چقدر پیشرفت وجود داشته و آیا می توانید به هدف نهایی برسید یا خیر.”

این خبرگزاری همچنان از قول باب منیندیز، سناتور دموکرات امریکایی گفته است که مردم امریکا خواستار برگشت سربازان امریکایی از افغانستان اند، اما دستیابی به این هدف نیز نهایت مهم است.

به گفته این سناتور امریکایی اختلاف عمیق بین دیدگاه های استخباراتی در مورد چشم انداز صلح و خوش بینی آقای خلیلزاد وجود دارد.

این در حالی است که اقای خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان تا کنون شش بار در دحه پایتخت قطر با نمایندگان طالبان گفتگو کرده است و قرار است دور هفتم گفتگوهای صلح میان امریکا و نمایندگان طالبان در آینده های نزدیک دوباره از سر گرفته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *