داوودزی: آغاز منطقی پروسه صلح لویه جرگه است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عمر داوودزی رییس کمیسیون برگزاری لویه جرگه می گوید که هدف از برگزاری این جرگه تعیین آزادی و حدود برای دولت در مذاکرات با طالبان بوده و آغاز معقول و منطقی پروسه صلح نیز لویه جرگه است.

آقای داوودزی که امروز چهارشنبه (11ثور) در نشست خبری در کابل صحبت می کرد گفت که آقای سیاف با خواست اکثریت اعضای این جرگه به عنوان رییس برگزیده شده و از برگزاری و تا پایان این جرگه، حدود پنج میلیون دالر به مصرف خواهد رسید.

omar dawodzay

او افزوده که تقسیمات اعضاء در کمیته ها به راهنمایی دبیرخانه و کمیسیون برگزاری صورت گرفته است. آقای داودزی گفته که روز گذشته نیز این کمیته ها کار خود را آغاز کرده اند.

داوودزی اضافه کرد که سهم زنان در جرگه بیش از 30 درصد بوده و رییس 13 کمیته و منشی 28 کمیته این جرگه را زنان تشکیل می دهند.

او تاکید کرد که انجنیر عارف نورزی، انجنیر کمال صافی، داکتر افضل حدید، ناجیه منیره آخندزاده و حبیبه سرابی به عنوان معاونین لویه جرگه صلح تعیین شده اند.

رییس کمیسیون برگزاری لویه جرگه با بیان این که به گمان اغلب امروز کار کمیته ها تمام می شود. او گفت در صورتی که کمیته ها امروز نتواند کار خود را تمام کنند، امکان تمید یک یا یک روزه جرگه وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *