جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

چهره های منتخب مجلس نمایندگان (32)؛ مسیر زندگی 4 نماینده از ولایات قندز، بغلان و قندهار

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مامور احمدزی از ولایت بغلان

مامور احمدزی در سال 1367 در پلخمری مرکز ولایت بغلان بدنیا آمده است.

آقای احمدزی دوره ابتدایی را در ولایت بغلان و دوره لیسه را در ولایت پروان در سال 2013 به پایان رسانیده و لیسانس خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه میوند در سال 2017 گرفته است.

آقای احمدزی قبلا شغل تجارت می کرده و همچنان رییس شورای قومی ولایت پروان بوده است.

آقای احمدزی از قوم پشتون با آرای مردم ولایت بغلان برای بار اول وارد پارلمان شده است و عضویت احزاب سیاسی را ندارد.

mamoor ahmadzai

داکتر محمودخان نصرت از ولایت قندهار

داکتر محمود خان نصرت فرزند حاجی یار محمدخان در سال 1359 در ولسوالی دند ولایت قندهار بدنیا آمده است.

آقای نصرت مکتب را در لیسه البیرونی ولایت قندهار به اتمام رسانیده و بعد از سپری کردن امتحان کانکور در رشته طب معالجوی دانشگاه طب کابل کامیاب شده و از همین رشته فارغ می شود.

آقای نصرت به حیث مشاور در سازمان ملل و داکتر در شفاخانه میرویس خدمت کرده است. آقای نصرت از قوم پشتون با آرای مردم ولایت قندهار برای بار دوم وارد پارلمان شده است و در دوره قبلی عضو کمیسیون روابط بین الملل بوده است.

داکتر محمود خان نصرت به صورت مستقل کاندیدای ولسی جرگه بوده است.

dr mahommod khan

عبدالروف ابراهیمی از ولایت قندوز

عبدالروف ابراهیمی در سال 1341 در ولسوالی حضرت امام صاحب ولایت کندز بدنیا آمده است.

آقای ابراهیمی دوره ابتدایی را در مکتب باسوس ولسوالی حضرت امام صاحب و دوره لیسه را در مدرسه دینی تخارستان ولایت قندز در سال 1358 به پایان رسانیده است.

 آقای ابراهیمی لیسانس خود را از رشته زبان ادبیات عربی از دانشگاه کابل گرفته است.

آقای ابراهیمی در زمان جهاد بر علیه شوروی جنگیده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1372 به حیث فرمانده سرحدی شیرخان بندر و بعد به حیث فرمانده فرقه سوم سرحدی شمال مقرر شد.

آقای ابراهیمی بعد از سقوط طالبان در سال 1381 به حیث فرمانده لوای سرحدی مقرر شد و در همین زمان در لویه جرگه اضطراری اشتراک کرد.

عبدالروف ابراهیمی از قوم ازبیک با آرای مردم ولایت قندز برای بار سوم وارد پارلمان شده است. او در دوره پانزدهم عضو کمیسیون امنیت داخلی و در دوره شانزدهم رییس ولسی جرگه بوده است.

عبدالروف ابراهیمی عضویت حزب اسلامی را دارد.

Abduraoof ibrahimi

سید احمد خادم از ولایت قندهار

سید احمد خادم در سال 1364 در ولایت قندهار بدنیا آمده است.

آقای خادم مکتب را در لیسه صوفی صاحب ذکور در سال 1384 تمام کرده و لیسانس خود را در رشته اقتصاد از موسسه تحصیلات عالی میوند در سال 1397 گرفته است.

آقای خادم قبل از اینکه وارد پارلمان شود وکیل در شورای ولایتی ولایت قندهار بوده است.

سید احمد خادم از قوم پشتون با آرای مردم ولایت قندهار برای بار اول پارلمان شده است و عضویت احزاب سیاسی را ندارد. او به طور مستقل کاندیدای ولسی جرگه بوده است.

فاطمه عزیز از ولایت قندز

فاطمه عزیز فرزند عبدالعزیز در سال 1352 در ولایت قندز بدنیا آمده است.

بانو عزیز مکتب را در لیسه نسوان قندز در سال 1366 تمام کرده و در سال 1372 لیسانس خود را از بخش طب حراجی نسایی و ولادی از دانشگاه طب کابل بدست آورده است.

بانو عزیز دوازده سال در بخش جراحی نسایی و ولادی فعالیت کرده است و از دیگر فعالیت های او کار در نهاد امور مهاجرین سازمان ملل و عضویت در لویه جرگه اضطراری می باشد.

فاطمه عزیز از قوم پشتون با آرای مردم ولایت قندز برای بار سوم وارد پارلمان شده است. او در دوره شانزدهم عضو کمیسیون اقتصاد ملی بود و عضویت احزاب سیاسی را ندارد.

fatima aziz

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان