داودزی: جرگه مشورتی صلح بدون تاخیر برگزار می شود

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عمر داودزی رییس دبیرخانه شورای عالی صلح می گوید جرگه مشورتی صلح در زمان تعیین شده آن در 9 ثور برگزار می شود و تاخیر در آن وجود نخواهد داشت.

آقای داودزی امروز یک شنبه (1ثور) در کنفرانس خبری در کابل صحبت می کرد گفت که جرگه ها در افغانستان شبیه به همه پرسی در سایر کشورها است.

omar dawodzay

داودزی با بیان این که تعداد کل نمایندگان جرگه صلح تقریبا 3000 نفر خواهد بود افزود این بزرگترین جرگه در تاریخ افغانستان خواهد بود.

آقای داودزی تاکید کرد”ما از طالبان می خواهیم تا توصیه هایی را که در لویه جرگه داده می شود، قبول کنند.”

او اطمینان داد که “در حال مذاکره با کسانی هستیم که لوی جرگه را تحریم کرده اند و ممکن است نواقص در ارائه اطلاعات در مورد این نشست داشته باشیم.”

در همین حال آقای داودزی در باره نشست قطر گفت که دولت افغانستان فهرستی از جانب قطر که در آن هیأتی از افغانستان در نشست دوحه حضور خواهد داشت را دریافت کرده است. او تاکید کرد که فهرست دریافت شده متفاوت از فهرست دولت افغانستان بود به این جهت سیاسیون و رهبران افغان آن را رد کرده و این نشست تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح اضافه کرد که دولت افغانستان علاقمند نشست هایی مانند نشست برنامه ریزی شده  قطر است و دولت آماده است تا در چنین جلساتی در کشورهای دیگر نیز شرکت کند. او گفت که هیچ فرصتی برای صلح نباید بدون استفاده رد شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *