سازمان ملل از کاهش شکنجه زندانیان در افغانستان خبر داد

توسطروایت زنده

فروردین ۲۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سازمان ملل در یک گزارش تازه اعلام داشته که شکنجه بازداشت شدگان جنگ افغانستان کاهش یافته است. این گزارش امروز 28 حمل از سوی یوناما منتشر شده است.

با این حال در این گزارش تاکید شده که تا کنون نیز شمار بالایی از بازداشت شدگان مورد شکنجه و بدرفتاری قرار می گیرند و این سازمان از این بابت ابراز نگرانی کرده است.

unama afg

گزارش مشترک یوناما و دفتر حقوق بشر سازمان ملل در اولین سالگرد پیوستن افغانستان به پروتوکول اختیاری کنوانسیون منع شکنجه نشر شده است.

این گزارش نشان می دهد که از مجموع زندانیان مصاحبه شونده بازداشتی، حدود یک سوم آن ها گزارش های معتبر و موثق در مورد شکنجه و بدرفتاری ارائه نموده اند.

این گزارش بر اساس مصاحبه با ۶۱۸ زندانی در میانه اول جنوری سال ۲۰۱۷ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ در ۷۷ توقیف گاه در ۲۸ ولایت افغانستان، تهیه شده است.

تدامیچی یاماموتو نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در این باره گفته که: “ما از اقداماتی که دولت برای جلوگیری و بررسی موارد شکنجه و بدرفتاری در طی دو سال گذشته انجام داده است، استقبال می کنیم.”

همچنان میشل بشلت کمیشنر عالی ملل متحد در بخش حقوق بشر گفته که یافته های این گزارش نشان می دهد که سیاست هایی که برای مقابله با شکنجه و بدرفتاری در نظر گرفته شده بود، تأثیر گذار بوده اما کافی نمی باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *