عبدالله برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در باره خاورمیانه و شمال آفریقا وارد اردن شد

توسطروایت زنده

فروردین ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی ریاست اجراییه کشور از رسیدن دکتور عبدالله عبدالله به کشور اردن خبر داده است.

مجیب رحیمی سخنگوی ریاست اجراییه در صحفه فیسبوکی خویش نگاشته که عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز ‌شنبه ( ۱۷ حمل)، به دعوت رسمی «مجمع اقتصادی جهان – درباره خاورمیانه و شمال آفریقا» وارد کشور شاهی اردن گردیده است.

abdullah CEO

رحیمی در ادامه گفته است که رییس اجراییه کشور در گشایش اجلاس مجمع اقتصادی جهان اشتراک و در چندین نشست درباره افغانستان، افراط‌گرایی، راه‌های دست‌یافتن به صلح و آشتی سخنرانی می‌کند.

سخنگوی ریاست اجراییه در ادامه بیان داشته که آقای عبدالله در حاشیه مجمع اقتصادی جهان با عبدالله دوم پاشاه اردن، انتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد، نخست‌وزیر اردن، روسای سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان عالی رتبه‌کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و شخصیت‌های بین‌المللی دیدار می‌کند.

گزارش شده که اجلاس مجمع اقتصادی جهان درباره خاورمیانه و شمال آفریفا امسال به تاریخ ۱۷ تا ۱۸ حمل سال جاری در اردن به اشتراک بیش از یک‌ هزار تن از تاجران، سیاست‌مداران، نمایندگان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی و جامعه مدنی به مدت دو روز برگزار می‌گردد.

رحیمی می گوید که در این اجلاس قضایای مهم اقتصادی و سیاسی منطقه‌یی، تغییرات اقلیم در سطح منطقه و جهان، همکاری‌های منطقه‌یی، راه‌های دست یافتن به صلح و مبارزه با افراط‌ گرایی، راه‌های استفاده بهینه از انقلاب چهارم صنعتی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌یی و سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی در عصر جهانی شدن به بحث گرفته می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *