جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

برگزاری جرگه مشورتی با حضور 30 درصدی زنان/ داودزی از اولویت سنجی در باره جرگه و نشست قطر خبر داد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمدعمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح اعلام داشت که جرگه مشورتی صلح همه شمول و با حضور دست‌کم ۳۰ درصدی زنان برگزار می‌شود.

عمر داوودزی امروز شنبه  (17حمل) در نخستین نشست خبری کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح گفت که تمام پیشنهادات و انتقادات احزاب سیاسی در باره جرگه مشورتی صلح در نظر گرفته خواهد شد.

او افزود که تمام ملاحظات برحق احزاب سیاسی را در روند کاری‌شان درنظر گرفته و تلاش می‌شود که پیش از برگزاری لویه جرگه‌ مشورتی صلح، اجماع سیاسی وسیع زیر چتر دولت با احزاب سیاسی بوجود آید.

omar dawodzay

رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح بیان داشت که رهبری حکومت با اقشار سیاسی و امریکا در مورد نشست قطر و لویه جرگه مشورتی صلح در مورد این که آیا اول با طالبان در قطر نشسته و بعد لویه جرگه شرکت کنند و یا این که اول لویه جرگه برگزار شود بعد با طالبان در قطر نشست شود، گفتگو کرده است.

او در مورد دیدار زلمی خلیل‌زاد با رهبران حکومت و نخبگان سیاسی نیز بیان داشت که خلیل‌زاد معلومات کافی از پیشرفت‌ها در روند صلح را در میان گذاشته و به سوال‌هایی زیادی پاسخ داده است. در عین حال آقای داودزی گفت که هنوز هم برخی سوالاتی است که باید به آن پاسخ داده شود.

داوودزی روابط خوب با امریکا را ضروری دانسته افزود که برای روابط خوب شریک ساختن معلومات نیز ضروری است.

به گفته داوودزی تمام اعضای شورای ولایتی که اعتبارنامه داشته باشند به عنوان اعضای لویه جرگه حق شرکت در این جرگه را دارند و همچنان تمام وکیلان پارلمان ولایت‌هایی که براساس نتایج نهایی انتخابات پارلمانی برنده اعلام شده و اعتبارنامه دریافت کرده باشند نیز در لویه جرگه مشورتی صلح شرکت کرده می‌توانند، و ولایت‌هایی که نتایج نهایی آن‌ها تا کنون اعلام نشده، بعدا تصمیم گرفته خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان