تاکید دانش بر جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم در روابط استراتژیک افغانستان و امریکا

توسطروایت زنده

اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سرور دانش، معاون رئیس جمهور افغانستان بر جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم در روابط استراتژیک هر دو دولت افغانستان و امریکا تاکید کرده است.

سرور دانش امروز (25حوت) در دیدار با رِن دیکر، معاون سفیر امریکا در کابل، مذاکرات بین الافغانی را اولویت اصلی روند مذاکرات صلح خوانده و بر جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم در روابط استراتژیک افغانستان و امریکا تأکید کرده است.

dinsh

خانم کَرِن دیکر، معاون سفیر امریکا نیز در این‌ دیدار  برای همکاری با کمیسیون های انتخاباتی افغانستان اعلام آمادگی کرده و گفته است، با تعیین کمیشنران جدید در نحوه مدیریت هر دو نهاد، خوشبینی های فزاینده ای مبنی بر احیای اعتماد مردم نسبت به پروسه انتخابات به وجود آمده و همکاران بین المللی افغانستان امیدوار است که روند اجراآت کمیسیون های جدید انتخاباتی با شفافیت و مطابق انتظار مردم افغانستان باشد.

معاون رئیس جمهور افغانستان نیز آمادگی ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را اولویت اساسی کمیسیون های انتخاباتی خوانده، گفته است، بر اساس معلومات ارائه شده از سوی کمیسیون های انتخاباتی از میان ولایات باقی مانده، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی شش ولایت به زودی اعلام خواهد شد.

دانش با تأکید بر این که حکومت هرگز در امور داخلی کمیسیون های انتخاباتی مداخله نخواهد کرد، افزود که هرگونه تصمیم نسبت به انتخابات باید بر اساس تفاهم و توافق نظر همه جوانب ذی دخل اعم از احزاب سیاسی، کاندیدان، جامعه مدنی، جامعه بین المللی و حکومت اتخاذ گردد.

وی از تصمیم حکومت افغانستان مبنی بر بازنگری هیأت مذاکره کننده دولت خبر داده و اطلاع رسانی شفاف از روند مذاکرات صلح را برای اذهان عامه به خصوص مردم افغانستان مهم خواند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *