وزارت داخله: تقرر فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ ربطی به مسایل سیاسی ندارد

توسطروایت زنده

اسفند ۲۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت امورد داخله افغانستان تاکید کرده است که تقرر فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ ربطی به مسایل سیاسی ندارد و بخشی از روند عادی حکومت داری است که جهت بهبود وضعیت در بلخ روی دست گرفته شده است.

وزارت داخله امروز پنج‌شنبه(23 حوت) در یک خبرنامه گفته است، ارزیابی‌های اخیر این وزارت در مورد امنیت ولایت بلخ نشان می‌دهد که امنیت این ولایت به صورت عمومی و مشخصا امنیت شهر مزارشریف و ولسوالی‌های شولگره، بلخ، چمتال و زارع، نگران کننده بوده و هم چنان مشکلاتی که تاجران در بندر حیرتان داشتند، ایجاب می‌کرد تا توجه خاصی به امنیت ولایت بلخ صورت گیرد.

 در ادامه این خبرنامه افزوده شده است، از سوی دیگر وجود افراد مسلح غیرمسوول، افزایش فعالیت باندهای جنایتکار و فعالیت گروه‌های تروریستی باعث وضعیت نامطلوب امنیتی در بخش‌هایی از ولایت بلخ شده است.

moi-logo_0

وزارت داخله در ادامه تصریح کرده است که بر این اساس تصمیم گرفته شده است که در سطح رهبری پولیس بلخ تغییراتی به میان آید تا امنیت این ولایت بهبود پیدا ‌کند.

وزارت داخله همچنان تاکید کرده است،عبدالرقیب مبارز به حیث فرمانده جدید ولایت بلخ گماشته شد، امروز رسما معرفی خواهد شد.

این وزارت در ادامه بیان داشته است که تغییر و تبدیل در حکومت و به خصوص در چارچوب نیروهای امنیتی به منظور بهبود وضعیت امنیتی یک اصل است، بنابر این تقرر قومندان امنیه جدید ربطی به مسایل سیاسی ندارد و بخشی از روند عادی حکومت داری است که جهت بهبود وضعیت در بلخ روی دست گرفته شده است.

این در حالی است که شب گذشته والی سابق ولایت بلخ، عطا محمد نور در یک پیام بیان داشته است که “ارگ توطیه‌های تازه‌ای را برای برهم زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی دست گرفته است. ارگ از تفاهمی که اخیرا میان آنها و بلخ صورت گرفته، تخطی می کند و برنامه های شومی را در قبال مردم ما روی دست دارد.”

آقای نور آغاز درگیری ها در مزارشریف را “حمله بالای مردم ما” نامیده و گفته که برای دفاع از مال و جان شهروندان این شهر آماده هر گونه دفاع و فداکاری می باشد.

این در حالی است که نصرت رحیمی، سرپرست سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که هنگامی ورود فرمانده تازه پولیس بلخ به مقر فرماندهی این ولایت، «افراد مسلح غیرمسؤول» بر نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که در نتیجه یک پولیس زخمی شد و ۲۵ تن از افراد مسلح بازداشت شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *