جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کمیسیون حقوق بشر افغانستان: آمار فرار از منزل زنان افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرده که یافته‌های بخش حمایت و انکشاف حقوق زنان دفتر ساحوی کابل نشان می‌دهد که آمار فرار از منزل زنان در این کشور در جریان سال مالی 1397 در مقایسه با سال گذشته، 3.7 درصد افزایش یافته است.

_104733740_1390531_749474581736009_1267043726_n

تازه ترین یافته‌های بخش حمایت و انکشاف حقوق زنان کمیسیون مستقل حقوق بشر، دفتر ساحوی کابل نشان می‌دهد که در جریان سال مالی 1397، به تعداد 112 مورد قضیه فرار از منزل در این بخش ثبت گردیده که  81 مورد آن مستقیما به دفتر ساحوی کمیسیون مراجعه نموده و به تعداد 31 مورد دیگر، طی نظارت‌های انجام شده از مراکز حمایتی زنان در تمام ولایات تحت پوشش دفتر ساحوی کابل و مصاحبه با قربانیان این قضایا در مراکز حمایتی زنان، به ثبت رسیده‌ که این آمار در مقایسه با سال گذشته، 3.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته این کمیسیون، در سال مالی ۱۳۹۶ به تعداد ۱۰۸ مورد قضیه فرار از منزل در بخش حمایت و انکشاف حقوق زنان دفتر ساحوی کابل ثبت و رسیدگی شده‌ بود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که قضایای فرار از منزل ارتباط مستقیم با خشونت‌های خانوادگی خصوصا ازدواج‌های اجباری دارد و با افزایش موارد خشونت علیه زن در خانواده‌ها، قضایای فرار از منزل نیز افزایش می‌یابد.

این نهاد، قضایای فرار از منزل را به مراتب بیشتر از آنچه در این گزارش آمده، عنوان کرده و افزوده است که آمار دقیق آن نشر نمی‌شود، بخش زیادی از این‌گونه قضایا توسط مراجع رسمی و اکثرا غیررسمی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اما به نهادهای حمایت کننده نظیر کمیسیون حقوق بشر افغانستان خبر داده نمی‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان