جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

پایان مذاکرات امریکا و طالبان در دوحه/ دو طرف درباره مبارزه هراس‌افگنی و خروج امریکا از افغانستان به توافق رسیده‌اند

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

منابع خبری می‌گویند که نمایندگان امریکا و طالبان پس از 16 روز گفت‌وگوهای پی هم در دوحه، این دور از مذاکرات خود را پایان داده و به توافق هایی درباره مبارزه با هراس‌افگنی و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان رسیده‌اند.

منابع در دوحه به طلوع‌نیوز گفته‌اد که این موافقت‌نامه روی کاغذ به دو زبان ریخته شده و قرار است زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان برای مشورت با مقامات ارشد امریکایی و احتمالا رییس‌جمهور ترمپ، به واشنگتن سفر کند.

taliban-qatar-office

این منابع می‌گویند که طالبان توافق کرده‌ با تمام گروه‌های هراس‌افگن به شمول القاعده، قطع رابطه کند و در برابر آنان اقدام نماید.

طلوع‌نیوز با انتشار این خطر به نقل از منابع در دوحه خاطرنشان کرده است، امریکا و طالبان درباره گفتگوهای بین‌الافغانی و آتش بس نیز گفتگو کرده و این موارد نیز در متن موافقت‌نامه گنجاینده شده است.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، مذاکرات میان برخی از سیاسیون افغان و طالبان که قرار بود تا دو هفته آینده در دوحه برگزار گردد، برای چند هفته دیگر به تأخیر افتاده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان