تشدید درگیری‌ها در ولسوالی سانچارک ولایت سرپل؛ بیش از سه هزار خانواده آواره شده‌اند

توسطروایت زنده

اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

ولایت سرپل در روزهای گذشته شاهد موج تازه حملات طالبان بوده است. این حملات که بیشتر در ولسوالی سانچارک این ولایت متمرکز بوده، باعث آواره شدن بیش از سه هزار خانواده در این سرمای زمستان شده است.

محمدنور رحمانی، رییس شورای ولایتی سرپل در این مورد به صدای امریکا گفته است: “چالش‌هایی که در ولسوالی سانچارک از اثر عملیات به وجود آمده، تعداد هزارها خانواده، تقریبا بیش از سه هزار خانواده از قریه‌های تبر، تغای‌خواجه، داوتوم، گذر و لنگر به مرکز ولایت سرپل و ولسوالی‌های هم‌جوار سوزمه ‌قلعه، سانچارک و گوسفندی بیجاشده و وضعیت مهاجرین نگران کننده است”.

sarepul

وی می‌گوید که خانواده‌های بیجاشده وضعیت بدی دارند و به کمک‌های عاجل نیازمند اند.

ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل نیز می‌گوید که به دلیل مساعد نبودن وضعیت اقلیمی، عملیات نظامی برای سرکوب هراس‌افگنان با کندی روبرو گردیده است.

آقای امانی افزود: “به دلیل خرابی هوا، عملیات هوایی ما به کندی پیش می‌رود؛ ولی عملیات زمینی ما ادامه دارد، عملیات زمینی هم به مشکل مواجه شده، به علت این‌که دشمن از خانه‌های مردم تیرکش جور کرده و خانه‌های مردم را تخریب کرده، از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده می‌کنند و نیروهای ما تلاش می‌کند که به مردم و خانه‌های مردم آسیب نرسد”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *