جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

حکومت موقت موضوع مورد بحث جرگه مشورتی صلح نیست/ داودزی: شروط توافق با طالبان بعد از جرگه مشورتی مشخص خواهد شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عمر داودزی امروز در کابل مسائل مرتبط با جرگه مشورتی صلح را واضح تر ساخته و گفت که مسئله حکومت موقت در این جرگه بحث نخواهد شد. آقای داودزی در حالی این مسئله را مطرح می کند که برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اخیرا طرح های مبنی بر ایجاد حکومت شبه موقت را مطرح کرده اند.

همزمان با این عمر داودزی در باره ساختار این جرگه توضیح داد و گفت که حدود 2000 تن از سراسر افغانستان در جرگه مشورتی صلح شرکت می کنند.

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح تاکید کرد که 30 درصد شرکت کنندگان جرگه را زنان تشکیل می دهند. او گفت که حدود 1100 تن از شرکت گنندگان از ولایات به این جرگه حضور پیدا می کنند و حدود 900 تن دیگر نیز از پایتخت افغانستان.

omar dawodzay

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان در باره شیوه گزینش این افراد گفت که شرکت‌کنندگان جرگه مشورتی صلح «شبه انتخابی» خواهند بود.

محمد عمر داوودزی گفت یکی از اهداف مهم جرگه مشورتی صلح بحث روی استراتژی مصالحه افغانستان و تجدید نظر در آن می باشد.

داوودزی هدف مهم دیگری جرگه مشورتی صلح را رسیدن به یک اجماع در مورد میکانیزم گفت‌وگوهای صلح در افغانستان دانسته افزود رییس جمهوری افغانستان تاکید کرده است که توافق با طالبان با شرط‌هایی همراه خواهد بود که بعد از جرگه مشورتی، مشخص خواهد شد.

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افزود که فرمان برگزاری جرگه مشورتی صلح و کمیسیون برگزارکننده آن آماده بوده و قرار است که امروز و یا فردا از سوی رییس جمهوری امضا شود.

داوودزی تاکید کرد که جرگه مشورتی اگر در سه روز به نتیجه‌ای نرسد، می‌تواند برای 2 روز دیگر تمدید شود. قرار است این جرگه از تاریخ 26 تا 29 حوت سال جاری خورشیدی برگزار شود.

همزمان با این گفته ها آقای داودزی تصریح کرد که کشورهای منطقه اراده آوردن صلح در افغانستان دارند، اما گفت که آن ها در عمل ابتکارهای موازی را انجام می دهند. او این ابتکارهای غیر هماهنگ و موازی را چالش‌زا خواند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان