افغانستان در بین 10 کشور بد جهان برای کودکان

توسطروایت زنده

بهمن ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان با تاکید بر این‌که در 20 سال گذشته بسیاری از کودکان در مناطق جنگ‌پذیر زندگی کرده‌اند، اعلام کرده که افغانستان در بین 10 کشور بد جهان برای کودکان قرار دارد.

این دفتر در یک اعلامیه گفته است، در حدود ۴۲ میلیون کودک که نزدیک به یک پنجم از کودکان جهان می‌شود، در سال ۲۰۱۷م در درگیری‌ها به سر برده‌اند که این آمار در سال ۲۰۱۶ به ۳۰ میلیون می‌رسید.

افغانستان، یمن، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، عراق، مالزی، نیجریه و سومالی از جمله کشورهایی هستند که کودکان این کشورها در سال 2017 به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند.

childrens-role-in-wars afg

به اساس گزارش دفتر بین‌المللی کودکان، از هر ۵ کودک افغان، یک کودک در مناطق آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند و با آسیب‌های روانی و جسمی، خشونت‌های جنسی، فقر، بازماندن از مکتب و استخدام در گروه‌های مسلح روبرو می‌باشند.

این دفتر در ادامه تاکید کرده است که “کودکان باید بدور از درگیری و جنگ باشند و نباید هدف قرار بگیرند. ما از حکومت افغانستان، جامعه بین الملی و نهادهای مددرسان می‌خواهیم که در رستای متوقف ساختن جنگ، برای محافظت کودکان و برای صحت‌یابی آن‌ها گام‌های عملی بردارند.”

در اعلامیه دفتر بین‌المللی حمایت کودکان آمده است که به اساس گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۷م، بیش از ۳۱۷۹ کودک در افغانستان کشته و زخمی شدند و زیادتر آن‌ها از اثر امراض مختلف مانند سوءتغدیه، نبود آب صحی و خدمات بهداشتی رنج می‌بردند.

دفتر بین‌المللی حمایت کودکان در ادامه تاکید کرده که از افغانستان تا یمن مکاتب مورد حمله قرار می‌گیرند و یا هم برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند که باعث بازماندن کودکان از مکتب و آموزش می‌شود. در سال ۲۰۱۷، ۱۴۳۲ مکتب در سراسر جهان مورد حمله قرار گرفته که بدترین رقم را در این سال نشان می‌دهد.

این دفتر تصریح کرده که “در افغانستان از ۳.۷ میلیون کودک که از مکتب بازمانده، ۷۰ درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهد”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *