آمریکا به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان متعهد است

توسطروایت زنده

بهمن ۲۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا در دیداری از کابل و گفتگو با رهبران حکومت وحدت ملی عصر روز گذشته (22دلو) گفته است که ایالات متحده به حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان متعهد است.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی گفته که در این دیدار، سرپرست وزارت دفاع امریکا از ظرفیت‌ها و پیشرفت‌ها در نیروهای مسلح افغانستان ابراز خرسندی کرده و گفته است که ایالات متحده به حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان متعهد می باشد.

mod

شاناهان افزوده است که اکنون یک فرصت خوب برای تأمین صلح در افغانستان فراهم شده و ابراز امیدواری کرده که از این فرصت استفاده صورت گیرد. او گفته که ایالات متحده امریکا به حمایت از افغانستان به طور درازمدت ادامه می‌دهد.

در این دیدار رییس‌جمهور غنی با بیان اینکه استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا نتایج خوبی را در قبال داشته گفته که از بین بردن پناهگاه‌های شورشیان در کشورهای همسایه که هدف استراتیژیک  بوده هنوز به دست نیامده است.

رییس اجرایی نیز با حمایت از روند صلح به رهبری مردم افغانستان گفته که بزرگترین مانع در برقراری صلح، موقف طالبان است.

داکتر عبدالله عبدالله با بیان این‌که تروریزم یک تهدید مشترک و درازمدت به افغانستان و جامعۀ جهانی است، گفته که تروریستان می‌خواهند از افغانستان به عنوان یک مرکز برای فعالیت‌های تروریستی استفاده کنند.

عبدالله عبدالله ضمن قدردانی از همکاری های ایالات متحده گفته است که تداوم همکاری‌های‌ استراتژیک میان کابل و واشنگتن یک ضرورت است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *