جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت تحصیلات عالی: اولین سیستم آموزشی آنلاین در افغانستان آغاز می‌شود

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

مقام‌های وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌گویند که به زودی اولین سیستم آموزشی از طریق آنلاین را در افغانستان راه‌اندازی می‌کنند.

amin-601x400

فیصل امین، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی امروز دوشنبه (22دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت که با استفاده از این سیستم، متقاضیان می‌توانند از طریق انترنت بدون محدودیت زمانی و مکانی در همه جا و همه وقت، به کورس‌ها و دانشگاه‌های داخلی و خارجی دسترسی داشته باشند.

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در این نشست خبری هم‌چنان تاکید کرد که در سال ۱۳۹۷ خورشید، چهار صد و 85 تن در مقطع لیسانس، ۸۷۴ تن در مقطع ماستری و۱۹۲ تن در مقطع دکترا، به دانشگاهای ۴۱ کشور خارجی اعزام شده‌اند.

بر اساس آمارهای وزارت تحصیلات عالی افغانستان در حال حاضر 3 هزار و 875 دانشجو در مقطع لیسانس، 2 هزار و 56 تن در در مقطع ماستری و 3 هزار و 58 تن دیگر در مقطع دکترا در کشورهای خارجی مشغول تحصیل می‌باشند.

آمارهای این وزارت نشان می‌دهد که در داخل افغانستان نیز در حال حاضر بیشتر از ۳۵۰ هزار محصل با حضور ۲۷ درصدی بانوان، در دانشگاهای دولتی و خصوصی این کشور مشغول ادامه تحصیل می‌باشند. این رقم در سال ۱۳۸۱ به 22 هزار و 683 تن می‌رسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان