شورای حراست و ثبات: نفی و یا غیاب دولت در مذاکرات ما را به صلح واقعی نمی‌رساند

توسطروایت زنده

بهمن ۲۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رهبری شورای حراست و ثبات افغانستان گفته است که نفی و یا غیاب دولت در مذاکرات، به هیچ صورت این کشور را به صلح واقعی و آبرومند نمی‌رساند، بلکه مشکلات و موانع موجود را بیشتر خواهد ساخت.
شورای رهبری حراست و ثبات افغانستان روز گذشته(شنبه، 20دلو) در یک اعلامیه بر همکاری و حمایت همه‌‌جانبه مردم افغانستان و جامعه جهانی از پروسه صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها تأکید نموده، گفته است که شورای حراست و ثبات افغانستان، براساس هدایات صریح دین مقدس اسلام، صلح را به خیر ملت مسلمان افغانستان دانسته و جنگ را راه‌حل نمی‌داند.

photo_2019-02-10_12-24-05
این شورا افزوده که به منظور جلوگیری از ضیاع وقت و به خاطر تنظیم بهتر امور مربوط به پروسه صلح، کوشش‌ها و تلاش‌هایی که در این جهت به راه افتاده، باید همه همسو و هم‌‌جهت گردند. این شورا بیان داشته که تلاش‌های متعدد و ناهمگون نه به نفع پروسه صلح و نه به نفع کشور خواهد بود.
شورای حراست و ثبات با بیان این‌که نفی و یا غیاب دولت در مذاکرات به هیچ صورت افغانستان را به صلح واقعی و آبرومند نمی‌رساند، بلکه مشکلات و موانع موجود را بیشتر خواهد ساخت، گفته است: رول پُر رنگ شورای عالی صلح در زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مذاکرات (که بخشی از وظایف اساسی آن پنداشته می‌شود)، به هیچ صورت از نظر انداخته نشود.
این شورا در ادامه از تمامی گروه‌ها و شخصیت‌های کشور صمیمانه خواسته تا از صدای واحد حمایت نموده و از هر نوع پراکندگی در پروسه صلح که منجر به تضعیف آن می‌گردد، خودداری نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *