جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیلی: ریشه‌های ایدئولوژیکیِ افراط‌گرایی و حمایت مالی و سیاسی از آن باید از بین برود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کریم خلیلی، رییس شواری عالی صلح افغانستان در کنفراس جهانی صلح در سئول پایتخت کوریای جنوبی، تاکید کرده که کشورهای جهان در هماهنگی و هم‌سویی کامل، برنامه‌هایی را روی دست بگیرند تا ریشه‌های ایدئولوژیکیِ افراط‌گرایی خشکانیده شده و نیز به حمایت سیاسی و مالی از این روند، پایان داده شود.

خلیلی روز گذشته (جمعه، 19دلو) در این نشست افزوده است: “من در این‌جا از میان مردمی آمده‌ام که بیش از چهل سال قربانی جنگ و منازعه بوده و در حال حاضر نیز در اعماق مصایب و فلاکت‌باری‌های ناشی از جنگ، زندگی می‌کنند”.

HPC afg

وی در ادمه بیان داشته، برای این‌که صلح به یک امر پایدار مبدل گردد، باید به توسعه اقتصادی و انسانی کشورها از آن جمله رشد آموزش و پرورش، توجه اساسی صورت بگیرد.

خلیلی در ادامه تصریح کرده است، یکی از معضل‌هایی که جهان امروزی را رنج می‌دهد، قرائت‌های تندروانه از دین و شریعت است. افراط‌گرایی دینی، مذهبی و فرقه‌ای سبب شده که زمینه‌‌ها و بسترهای گفتگوها میان ادیان و مذاهب، زدوده شده و گروه‌های افراطی برای یک‌دست‌‌سازیِ عقاید و باورها، دست به وحشیانه‌ترین ‌اعمال بزنند.

رییس شورای عالی صلح افغانستان در ادامه تاکید کرده است، این وضعیت ایجاب می‌کند که کشورهای جهان در هماهنگی و هم‌سویی کامل، برنامه‌هایی را روی دست بگیرند تا ریشه‌های ایدئولوژیکیِ افراط‌گرایی خشکانیده شده و نیز به حمایت سیاسی و مالی از این روند، پایان داده شود.

وی در ادامه تاکید کرده است: “کشور ما افغانستان یکی از قربانیان افراط‌گرایی است. ما هر روز هزینه‌های زیادی را در مواردی پرداخت کرده‌ایم که اساسا در اهداف یک جنگ نمی‌گنجند. حمله بالای عبادتگاه‌ها و کشتار مردم در حال عبادت، منفجر ساختن شفاخانه‌ها و به گلوله بستن بیماران، تخریب تأسیسات عامه و کشتن بی‌رحمانه اطفال و زنان، از جمله مواردی است که در جریان جنگ‌ها در کشور رخ داده‌اند.”

خلیلی هم‌چنان بیان داشته که مردم ما این آرزومندی را دارند که کشورهای جهان نسبت به هم‌چون حوادث بی‌تفاوت نباشند و در هماهنگی با هم‌دیگر، چاره اساسی بیندیشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان