نامزدان پیروز انتخابات پارلمانی 18 ولایت افغانستان اعتبارنامه راه‌یابی به پارلمان را به دست آوردند

توسطروایت زنده

بهمن ۲۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

بیش از ۸۰ نامزد پیروز انتخابات پارلمانی افغانستان از ۱۸ ولایت این کشور، امروز شنبه(20 دلو) اعتبارنامه پیروزی‌شان در انتخابات را از کمیسیون مستقل انتخابات به دست آوردند.

شیما علم سروش، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با بیان این خبر به رادیو آزادی گفته است، نامزدانی که اعتبارنامه کمیسیون انتخابات را به دست آورده‌اند، کسانی اند که به عنوان اعضای دور هفدهم مجلس نمایندگان وارد شورای ملی افغانستان خواهند شد.

سروش گفت: “کاندیدای ۱۸ ولایت توانستند اعتبارنامه‌های خود را بگیرند، بالاتر از ۸۰ نفر بودند که در میان‌ شان ۲۲ زن شامل اند، متباقی ولایت‌ها که ۱۵ ولایت باقی مانده، کمیسیون شکایات برخی ولایت‌ها را برای ما فرستاده و همین که تطبیقات‌اش به پایان برسد، کمیسیون مستقل انتخابات نتایج نهایی را نشر خواهد کرد.”

IEC

این در حالی است که به ۴ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان می‌گذرد، اما تا حال کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور موفق نشده‌اند تا نتایج نهایی این انتخابات را به صورت کامل منتشر نمایند.

در همین حال، برخی نهادهای ناظر انتخاباتی می‌گویند که باید نتایج نهایی انتخابات پارلمانی افغانستان باید تا پیش از 15 حوت، پایان تعطلات زمستانی مجلس نمایندگان اعلام شود و اعضای جدید با ختم این تعطیلات، وارد مجلس نمایندگان شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *