جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

زنان افغان: نباید صلح بدون تأمین حقوق بشر را قبول کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زنان افغان گفته‌اند که صلح را به قیمت از دست دادن آزادی‌های بنیادی‌شان و بدون تأمین حقوق بشر نمی‌خواهند.

شماری از این زنان امروز دوشنبه(14 دلو) در یک کنفرانس مطبوعاتی با نشر یک اعلامیه در کابل گفتند که در نتیجه چندین دهه جنگ و خونریزی در افغانستان، من‌جمله در زمان طالبان و در مبارزه علیه تروریزم، میلیون‌ها زن افغان بیوه، اطفال‌شان یتیم و مردها معلول و معیوب گردیده‌اند.

این زنان خاطرنشان کردند که نظام سیاسی و دموکراسی که بعد از سقوط طالبان به وجود آمده، زنان افغان را توانمند ساخته و مذاکرات صلح نباید به قیمت سیستم نوپای دموکراسی تمام شود.

women

در اعلامیه زنان افغان آمده است: “هرج و مرجی که بعد از از میان رفتن پولیس و اردوی افغانستان، بعد از خروج نیروهای اتحاد جماهیر شوروی وقت صورت گرفت، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به افغانستان از جمله زنان کشور وارد نمود. ملغی ساختن نیروهای امنیتی فقط می‌تواند مخالفین ثبات افغانستان را راضی سازد و یک اشتباه محض و جبران‌ناپذیر است”.

زنان افغان گفته‌اند که باید در میز مذاکره حضور فعال داشته و در مذاکرات صلح، نباید حضور زنان به احزاب سیاسی محدود شود.

آن‌ها در ادامه تصریح کردند، کسانی که در این مذاکرات شرکت می‌کنند، باید این را واضح سازند که حقوق زنان به هیچ عنوانی مورد معامله قرار نمی‌گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان